Friday, July 17, 2009

pelakon terbaik.

Sekarang, aku rasa ada baiknya aku seimbangkan penulisan dekat sini dan juga dekat forum. Aku terlalu fake lately. I mean, i'm not being 100% myself setiap kali aku taip entry dekat forum. Perghh.., macam perempuan naive. Konon!!

Di sini, aku rasa aku boleh, dan akan kembali menjadi diri aku sendiri. Maksud aku, kenapa aku terlalu berusaha sangat untuk di lihat baik? For what? Nama? Di kenali ramai? Ya lah tu. Palsu belaka. Lakonan yang hebat anne. Sangat hebat!

Disebabkan terlalu banyak yang aku pendam, lihatlah, sekarang aku rasa macam nak meletup tahu. Kalau aku ikutkan sangat letupan gunung berapi ni, mahu segalanya akan terhambur keluar.

Gadis sopan, konon. Berhemah, konon. Humble, konon. Hah.., benarkah?

Sedangkan aku rasa macam mahu carutkan saja segala apa yang aku tahu tentang mereka mereka itu. Aku dah mencuba sedaya upaya untuk tidak mahu mengambil tahu, atau buat buat tak ambil tahu, tapi ianya sangat membebankan, berlakon menjadi naive, menjadi gadis sopan, menjadi seorang yang penuh hemah. Pftftftt...

Memang benar akan ungkapan yang mengatakan, dalam dunia cyber ini, kau boleh jadi sesiapa yang kau mahu. Jadi naive, sudah. Jadi slut, juga sudah. Apa lagi?

Memang benar aku sudah hampir meletup kini. Bukan mudah berlakon sebenarnya.

1 comment:

Lady Caca said...

Anne, jangan la hidup dalam siber..

Gadis buangan,
Esah. Kekekek.