Friday, April 3, 2009

Aku sakit?

anynomous: u r very sick. u hv 2 talk 2 some1

Anon, adakah ini nasihat ataupun sindiran? Kalau nasihat, thanks a lot. InsyaAllah saya akan usahakan sesuatu agar diri saya kembali "sihat".

Kalau ianya sindiran pula, well.., thanks jugaklah. Sebab saya tahu, manusia yang agak tak normal ni biasanya akan mengundang rasa tak senang di kalangan masyarakat. Saya pun tak tahu kenapa mesti masyarakat memandang serong seorang manusia yang mengalami masalah seperti saya ni.

Tak semua manusia tu NORMAL. Mungkin ada sebab dan punca kenapa dia menjadi seperti itu. Trauma, pengalaman silam, penderitaan, tekanan, apa saja.

Mungkin betul pendapat anon tu, saya perlu luahkan segala perasaan yang terbuku dalam hati ni. Segala perasaan tak puas hati, segala rasa takut, bimbang dan risau tu perlu saya luahkan dan lepaskan semuanya.

Oke.., lepas ni benda benda serius macam ni, aku tak mahu share lagi dah.

1 comment:

sarahH said...

kak anne,

1. org yg sinikal tak pasal2 towards another stranger memang ada di mana-mana. tak payah la nak amik ati... 1 org tk suka ada 10 org lain yg suka, so peduli apa dgn org2 yg semberono je nk judge/ckp yg bukan2 psl org yg tak dia kenali pun in the first place??

2. sy rs aritu sy ada nak letak komen kt entry akak yg lepas tu, tp kenapa ntah sy terdelete ke, sy tak click save ke...sy pun tak ingat..

apa yg sy nak ckp hanyalah jgn takut to get help from psychiatrist if u think u need it!

sy rasa org selalu salah faham bwh bila pegi jumpa psychiatrist tu maknanya otak dah sewel atau dah gila. That's a very very wrong understanding!!

My own father penah dpt regular treatment dr psychiatrist once a month for almost 3 years sbb dia ada masalah dengan enzim di kepala dia which causes him to suffer from panic disorder. Dia tak gila pun bahkan sihat walafiat physically. he's still a big boss in the office back then.

my close friend in uni pun mcm tu jugak. because ada benda yg membuatkan dia trauma, dia dptkan khidmat nasihat. she still went to college as usual and now she's already a lecturer.

so, jgn risau dan jgn takut to get help. mana tau, you life would be much better after this???

3. jgn la risau nak luahkan apa benda pun kt blog ni.. it's ur blog anyway and it's not like ada org kenal u in person pun..except ur dearly beloved abang le kot..hehehe