Friday, April 17, 2009

Family Tree

Ahhh.., akhirnya dapat juga aku online dari office. Itupun terpaksa sembunyi sembunyi sebab tempat duduk aku ni terbuka dan menjadi tumpuan ramai. Kalau sebelah siang jangan haraplah dapat online.., tapi kalau sebelah malam, mungkin bolehlah kalau aku curi curi online.

Ishhh.., aku tak sukalah guna perkataan curi curi.., bunyi macam orang jahat aje. **ketawa**

Buat masa sekarang semuanya berjalan seperti biasa. Kerja semakin serasi, dengan staff lain pun makin serasi, cuma biasalah kan kalau ada yang kedekut ilmu tu. Kalau masuk mana mana tempat kerja baru pun, akan ada seorang makhluk yang jenis macam ni. Kedekut sangat ilmu dia, konon macam dia dah kerja lama kat situ, jadi dia macam nak tunjuk lagaklah. Aku tak berapa nak kisah sebab bukan aku tak ada pengalaman buat kerja langsung. Jadi aku terpaksa menahan sabar ajelah bila berdepan dengan dia yang kedekut ilmu ni.

+ + + + + + +

Aku nak kongsi sikit kisah tentang perancangan masa depan aku dengan abang. Mungkin kedengaran agak cheesy sikit, tapi aku rasa tak salahkan kalau berkongsi, sebab topik ni rasanya setiap pasangan mesti akan discuss baik sebelum atau pun selepas berkahwin, iaitu merancang keluarga dan berapa orang anak yang masing masing mahukan.

Mungkin sebab kami ni dalam perancangan yang agak serius juga untuk mendirikan rumahtangga secepat mungkin, jadi topik anak ni pun termasuk jugaklah dalam agenda masa depan kami berdua.

Abang mahukan 10 orang anak!

**pengsan!**

bangun balik, tarik nafas lepas tu pengsan balik. 10 kali!

Dia ingat aku ni mesin beranak ke? Ataupun dia ingat umur aku ni baru 18 tahun ke? Dia ingat aku tak ada kerja lain ke selain dari beranak saja?

What a typical Malay man, he is!

Tahukan lelaki melayu tipikal macamana? Malas nak explainlah.., risau nanti dia masuk, baca semua ni, habis aku kena ceramah nanti.

Bagi aku pulak, yang memikirkan tentang umur semakin banyak, dan peluang untuk beranak ramai tu mungkin agak tipis, kalau dapat merasa pengalaman bersalin sebanyak 2 kali pun dah lebih dari cukup. Maknanya, aku cuma mahukan 2 orang anak saja. Paling ramai pun 3. Lepas tu cukup! Aku tak mahu dah.

Ini kan pulak nak beranak 10? Pergh.., menjelang umur 60 pun aku masih kena usung perut kesana sini? Owh tidak! Tolonglah.., aku dah tak larat lah.

Mungkin pemikiran aku tak sama dengan pemikiran abang. Aku memang dari dulu lagi tak berhasrat nak beranak ramai. Keluarga yang paling ideal bagi aku adalah seramai 5 orang. Itupun aku lihat banyak keluarga yang cuma bertiga saja. Kalau bertiga, aku pun rasa agak sunyi juga, berempat tu just nice. Kalau berlima, memang meriah rumah, tapi kalau 10? Pening kepala aku.



aku mahu family yang macam ni.

dan bukan yang INI!





No comments: