Tuesday, April 7, 2009

please dont stop the music.

Baru tengahari tadi aku update, dan petang ni aku cuba juga update blog ni. Sekarang aku sedang break, jadi aku singgah sekejap kat cc yang berdepan dengan tempat aku kerja ni.

Waktu rehat aku tak panjang, cuma setengah jam saja. Biasalah sebab aku bukan kerja di pejabat biasa, aku bekerja dengan sekolah muzik. Mereka mengikut waktu persekolahan, dan aku pula di pertanggungjawabkan untuk menjaga sessi petang. Tak ada masalah, dan aku pun boleh bangun lambat setiap hari. Untuk sampai ke sini pun hanya mengambil masa setengah jam, berbanding dengan tempat kerja lama yang mana aku harus bangun seawal pukul 5.30 pagi, dan terpaksa bertukar bas sebanyak 3 kali.

Bersyukur sangat, walaupun masa aku dah lari dari kebanyakan orang. Dan aku merasakan yang kerja ini memang untuk aku, sebab walaupun ramai yang memohon, dan waktu aku menghubungi mereka, aku berada dalam keadaan yang sangat kelam kabut memikirkan tentang masa depan. Aku tak bersedia, dan resume aku pun adalah resume 5 tahun lepas. Bayangkan betapa menggelabahnya aku.

Tapi kalau dah memang tertulis ianya rezeki aku, walau tak bersedia macamana pun, memang tetap akan dapat kat aku juga.

Dan lagipun, aku dah ada pengalaman bekerja dengan sekolah muzik, jadi sedikit sebanyak mereka tak perlu sangat menunjuk ajar aku. Sistem mereka sama, guru pun ada diantara mereka yang aku kenal, dan mereka juga mengingati aku. It's such a warm feeling when people still remember you.

Oke.., need to go now. Time's up.

2 comments:

The Hopeless Homemaker said...

Hi Anne, dah lame tak dapat menjenguk ur blog.

Anyway, congrats on your new job.

Seriously your job sounds very exciting.

Dapat kerja kat sekolah muzik.

All the best!

Just call me ANNE said...

thanks zeti..,

boleh la kerja kat sini.., tiap2 hari dengar muzik.