Wednesday, July 30, 2008

Sindarela - Sad Ending?

Aku tak pernah mengikuti siri drama tv Sindarela. Tapi entah kenapa dua minggu ni aku seperti berminat pulak nak tengok kesudahannya. Episod minggu lepas dan juga semalam. Aku menyampah dengan watak Hussein yang ego, lembik dan lambat bertindak. Watak tu seolah menggambarkan seseorang yang aku kenal.

Zoela dah hampir hampir menjadi milik orang pun dia masih berat mulut nak meluahkan perasaan. Memang aku tak tahu kisah daripada mula, apa yang aku tahu sebelum Zoela, Hussein terlebih dulu bercinta dengan Ayu, tetapi kemudian Ayu berlaku curang, (ah! bencinya aku dengan perkataan curang ni!). Semuanya gara gara sikap ego dan lembik si Hussein tu. Tak tahu nak ambil hati perempuan, membiarkan saja perempuan tu terkapai kapai dan tertanya tanya, apa kesudahan hubungan ni?

Bila perempuan berlaku curang, pandailah pulak nak menuduh si perempuan macam macam. Padahal lelaki tak tahu kecurangan tu terkadang berpunca dari sikap mereka yang acuh tak acuh.

Bila dah berlaku sesuatu yang buruk, barulah mereka terhegeh hegeh nak bertindak, barulah mereka nak meluahkan apa yang mereka rasa sebelum ni. Sayangnya semua tu dah terlambat. Siapa yang rugi? mereka dan keluarga mereka juga yang rugi.. huhu..

+ + + + + + +

Aku curi curi hapdate blog ni kat office. Nanti lunch time aku sambung lagi.

No comments: