Wednesday, March 18, 2009

Tentang anak buah dan cerita Watchmen.

Hujan pagi hari ni. Rasa macam liat nak bangun pergi kerja, sebab masa dah terjaga pukul 5.30 pagi tu, elok pulak hujan turun lebat selebatnya. Terus tarik balik selimut, berselubung sampailah pukul 6.30 pagi. Itu pun masih liat nak bangun. Penangan hujan punya pasal.

Tapi, macamana liat pun, kena bangun dan pergi kerja juga! Takkan nak ponteng kerja hanya kerana hujan lebat?

Malam tadi bertekak dengan Tikah pasal Bunkface. Bukan bertekak la, just saling menyakitkan hati antara satu sama lain. Aku kutuk Bunkface tu macam budak budak kalau bergambar, suka buat mimik muka entah apa apa, aku tak suka, sebab nampak macam tak serius, hanya main main. Tikah bangkang, dia kata memang dah nama Bunkface, pasal tu dorang buat muka "bunkface" macam tu. Aku rasa itu jawapan yang bodoh!

If let say nama band dia "stupid", so dia kena buat lah stupid, ya? Apsal nama Wings, dorang tak pasang sayap pun? Oke, my point is, kalau kau nak main band, jadilah matang sikit. Kalau kau just target remaja saja, macam Tikah tu, kau rugi. Kau taknak ke veteran macam aku ni minat kat band kau? Kalau lagu best, tapi aksi masih macam school boys, aku tak ada hatilah nak minat!

Oke, aku faham kau nak tiru style band Amerika yang gila gila tu, so sorrylah ya, aku minat British band.

Sebenarnya Bunkface tak salah dalam hal ni, aku just bengang dengan anak buah aku yang pandai menjawab tu! Dia fikir dia tahu semua. Aku geram sangat dengan telatah dia tu. Baru 16 tahun konon macam dah dialah miss-know-it-all!

+ + + + + + + + +

Abang dah selamat sampai Taiping semula. Dan aku kembali kepada rutin dulu, pergi kerja dan balik kerja saja. Hujung bulan abang datang lagi. Yeay!

Sempat jugaklah abang bawa aku tengok wayang. Kami pergi menonton filem Watchmen di KLCC. Perghhhh!! memang berbaloilah tengok cerita tu. Aku memang dari tahun lepas lagi ternanti nanti nak tengok filem ni, sejak aku baca mengenainya dalam akhbar The Star.

Tak sia sia aku excited gila nak sangat tengok, sebab memang best, walaupun banyak ulasan yang mengatakan jalan ceritanya agak slow, dan ada yang tak faham, tapi pada aku, semuanya perfect! Lagu latar best, camera work memang cantik dan kreatif, special effect memang superb! Badan manusia berkecai nampak macam real. Pendek kata, aku memang akan menjadi pengikut setia pengarah Zack Snyder lepas ni.

Ini semua gara gara 300!

Cuma abang yang macam tak berminat dengan cerita sebegini. Ada ke dia nak tengok Dragonball Evolution? Aku tengok poster pun dah tahu cerita tu tak best. Lagipun aku agak kurang berminat dengan cerita komik Jepun ni. Abang lainlah, dia memang baca dan tengok siri animasi Dragonball tu.

Itupun kami hampir hampir tak dapat tengok Watchmen, disebabkan abang yang slow sangat, macam sengaja nak lengah lengahkan masa, yalah kan, bukan cerita yang dia minat, cuba kalau dia minat, sure laju aje dia jalan. Ini tak, nak singgah Guardian beli gel rambutlah, nak pergi toilet buang air besarlah, eeeeiiii.., bencinya!!!!!

Nasib baik lepas aku buat muka monyok ala ala muncung boleh ikat jadi reben, baru abang bergerak pantas. Tayangan pukul 5.30 tu memang full house, hanya tinggal seat yang dekat dengan screen saja. Aku tak peduli, lantaklah kena dongak kepala ke, sound system dekat sangat dengan telinga ke, aku layan aje. Yang penting aku nak tengok cerita ni, by hook or by crook!

Elok aje abang beli tiket, muka aku terus berseri seri balik. Abang punya bengang dengan aku. Hehehe.., kalau nak dapatkan apa yang aku ingini, kenalah buat muka dulu, ya tak?

Kesian abang, 2-3 kali jugaklah abang keluar pergi tandas, mungkin permulaan cerita agak slow kot? Tak apa bang, lepas ni kita tengok cerita yang abang suka pulak, ya?

No comments: