Friday, March 6, 2009

Wet dreams...

Aku memang suka mengintai @ skodeng blog orang. Tak tahu kenapa aku suka buat kerja yang tak mendatangkan faedah tu. Lepas dah baca, aku akan termenung. Cuba membandingkan blog aku dengan blog orang yang aku baru je baca sekejap tadi.

Why am I comparing my blog with theirs? I dont know.., mungkin memang saja suka suka compare. Kadang ada rasa jealous. Kadang ada rasa "sigh.., bestnya hidup dia, macam happy je".

Aku sendiri tak tahu kenapa aku mesti take serious blog orang. Padahal bukan semuanya boleh dipercayai dan bukan kesemuanya menggambarkan dengan tepat kehidupan seseorang tu kan? Aku tak tahu, aku just rasa macam.., blog aku tak best, tak ada cerita yang kelakar, tak ada cerita tentang keluar makan dengan kawan, tak ada cerita pergi tengok konsert, tak ada cerita bershopping di Pavillion. Haih.., i'm a loser!!

Paling sedih, blog aku tak ada gambar. Gambar yang aku letak sebelum ni pun, banyak yang aku ambil dari photobucket dan juga album flickr lama aku. Gambar baru, tak ada.

Tips dari blogger terkenal ada kata, jangan suka tulis cerita yang sedih sedih, orang tak suka. But then, if let say my mood on that day memang sedih, then what shoud i do? Aku tak boleh nak menipu dengan menulis tentang kisah ceria, sedang dalam hati rasa macam nak bunuh orang! **itu ganas sangat, bukanlah nak bunuh orang pun, cuma rasa macam.., life is just so unfair**

Tips lain, banyakkan gambar dan kisah yang sensasi. Meaning, aku kena buka cerita dalam kain lah ni? Oke.., malam semalam kan, aku mimpi basah, aku mimpi main dengan.. yeah right!! bagus sangat lah kau buka cerita yang tak senonoh dalam blog kau ni. **aku kena letak warna, baru orang nampak**

I'm a simple person sebenarnya. Aku tak cerewet dan tak meminta minta. Aku tak ada benda lain yang aku idamkan selain daripada Nokia XpressMusic tu saja. Aku tak akan reka cerita, esok aku nak shopping kat Mid Valley dan borong sakan baju kat butik Miss Selfridge ataupun Zara. Aku shopping kat Jusco aje. Aku tak berwang.

Hishhhh.., ni apa pathetic sangat entry aku ni? Aku tak tahu. Emosi aku kacau bilau. Aku rasa macam tak ada siapa yang appreciate aku. Not my family, not my friend. Owh wait.., mungkin ini akan lift up my mood. Abang menghargai aku. Ya.., betul.., abang sangat sangat appreciate aku.

At least ada juga someone yang really appreciate me. Di saat aku rasa macam tak ada siapa pun yang peduli akan my existance.., he shower me with his unconditional love. Thanks abang.

5 comments:

sarahH said...

kak,

u should begin with appreciating yourself first!

the grass on the other side is always greener. tak ada manusia yang sebenarnya hidup tanpa sebarang masalah. as much as we envy other people's life, apa yg kita nampak dan fikir hanyalah kesempurnaan fizikal. apakah dalam hati orang tu sama mcm apa yg kita lihat. mungkin ya mungkin tidak.

for all you know, mungkin org yg akak cemburukan tu lagi la rasa mcm diri dia the biggest loser! hehehe

cheer up sis!

Just call me ANNE said...

yup.., sha betul.
akak just terikut2 dengan emosi..
itu yang sampai tulis yg bukan bukan.

apa pun akak sentiasa bersyukur dengan apa yang akak ada.., sebab sebenarnya memang dah melebih2 pun.., akak aja yang buat tak nampak.

manusia, kan? memang tak pernah nak bersyukur dengan apa yang dia ada..

**sengih**

Zilla said...

hi anne...

dah lama skodeng blog anne ini..sorry masuk tanpa izin ;-)

anne tak perlu untuk jadi orang lain..be urself ok...kiter tak perlu nak buka hal dalam kain utk dapatkan perhatian..saya suka baca penulisan anne yg simple begini, so teruskan dgn apa yang anne ada k...

laghi satu jgn sedih2 tau..tarik nafas dalam2 dan hembuskannya sekuat2 hati...biarkan kesedihan itu pergi...

-hantuburger-

Just call me ANNE said...

hai HB.., eh.., tak kisahlah nak skodeng ke apa ke.., blog saya ni pun bukan eksklusif sangat.

terima kasih banyak2 sebab sudi baca luahan hati saya ni.., kadang rasa malu la pulak bila ada yang baca senyap senyap.

**senyum**

Zilla said...

takpe ann..kadang2 utk meluahkan apa yang terbuku dihati, kiter perlu meluahkannya...kalo tidak takut mendatangkan kesan yang tak elok pada si empunya diri...nasib baik ada blogkan? ;-)

lepas ne jgn sedih2 laghi tau..anggaplah apa yang anne lalui sekarang sebagai satu ujian dari-Nya untuk menguji kekuatan diri anne..bukan skarang anne merasakan ianya agak berat, tapi i'allah satu hari nanti, anne pasti akan nampak hikmahnya...