Thursday, March 26, 2009

mental disorder

Aku sedang dalam keadaan yang agak sukar. Tapi, aku yakin aku akan berjaya melaluinya. Harapnya selepas ni, segalanya akan baik baik saja.

Aku rasa aku mengalami masalah mental disorder yang very mild. Belum sampai ke tahap serius tapi kalau di biarkan mungkin akan menjadi serius. I think i have 2 different personalities. Satu baik dan satu lagi jahat. Dont ask me jahat yang macamana, sebab jahat tu hanya pada pemikiran, dan kadang kadang dengan tindakan juga. Yang selalu menjadi mangsa kecelaruan personaliti aku ni adalah abang. Poor him.

Adakah aku perlu berjumpa dengan pakar jiwa? Kadang kadang aku tak tahan dengan perubahan personaliti secara mendadak ni. Sekejap sejuk, sekejap panas, sekejap baik, sekejap jahat.

One thing for sure, bila aku tenang, aku tak akan ada masalah ni, tapi kalau aku rasa tertekan, aku akan mula menjadi seseorang yang aku sendiri tak kenal siapa dia. Abang kata aku baran, tapi kalau baran takkan sampai melakukan perkara yang sama berulang kali, padahal sebelum ni dah berjanji tak akan buat lagi? Masalah mental la tu.

Situasi sukar yang aku alami sekarang ni? Old habit yang sukar dikikis. Dan bila old habit ini berulang, aku kesiankan abang. Dia yang selama ini berusaha untuk memastikan yang aku dalam keadaan serba oke, turut terlibat sama dan aku rasakan ianya tak adil untuk dia.

Aku rasa aku perlukan bantuan. Untuk pulihkan diri aku dari masalah split personaliti ni. Aku tak mahu perkara ni berterusan, tapi aku tak tahu bagaimana untuk menghentikannya. Abang kata aku kena kuat dan sentiasa berlaku jujur dengan semua orang, tapi itulah yang paling sukar untuk aku lakukan.

Tarik nafas panjang panjang, lepaskan. Everything will be fine. Dont worry.

No comments: