Wednesday, December 3, 2008

human and their odd behaviour

sebenarnya aku agak cuak nak tulis tentang ini, tapi disebabkan perkara ni selalu sangat melintas dalam fikiran, jadi nak taknak aku kena luahkan juga.

bukan pasal apa pun, cuma perkara remeh saja, tapi sometimes mengganggu sangat sampai membawa kepada terlalu memikirkan tentangnya sehingga berhari hari lamanya. tentang gelagat manusia. gelagat manusia yang berforum. atau kat mana mana sajalah. bukan sekadar di ruangan cyber ni saja, rasanya dalam dunia realiti pun sama.

mungkin aku terlalu serius memikirkan tentang itu. mungkin sebenarnya tak ada apa apa pun. cuma kadang daya pemerhatian aku ni, melebih lebih, sehinggakan perkara kecil pun aku simpan dan pahat dalam fikiran.

sebagai contoh, kalau dalam forum, ada sesetengah golongan seperti terlalu mengejar pangkat dan populariti. sedangkan pendapat yang dia utarakan entah apa apa. tapi tak kisahlah, kalau itu yang dia nak. asalkan aku tak terikut cara macam tu, sudah.

memang lumrah, kan? manusia sukakan populariti, sukakan perhatian. kadang ada yang terlalu inginkan perhatian, mereka melakukan sesuatu yang diluar pemikiran. yang bukan bukan aje dia buat untuk tarik perhatian orang.

dan, ada juga golongan yang merasakan mereka dah ada nama, lagak mereka lain macam. layan tak layan aje dengan newbie. samalah jugak kalau kat sekolah ke, kat office ke, kalau ada budak baru masuk, masing masing mulalah nak memasang perangkap. takpun masing masing mulalah nak meninggikan hidung, dalam hati mulalah berbisik, "aku budak lama kat sini, jangan kau nak lebih lebih"

inilah yang dikatakan manusia tu serba tak sempurna. aku pun tak sempurna jugak, sebab suka merungut rungut perihal orang. **gelak**

kalaupun mungkin niat dalam hati manusia tu baik, tapi kita bukan boleh baca isihati mereka, kan?

dan lagi, aku tak boleh nak paksa orang untuk suka dan ada keinginan untuk mengenali aku. dah nama pun tak kenal maka tak cinta, jadi kalau nak orang kenal dan cintakan aku, aku kena lah mulakan dulu, kan?

haih.., tapi aku ni pemalu, habis macamana? tahu pemalu, tapi masih nak merungut rungut, apalah kau ni anne..

5 comments:

Anonymous said...

paku dulang, paku serpih

teringat zaman jihan vs lydsandra vs lazuardi mengejar pangkat

hehehe... sudah lupe?
tp kekadang lazu bc mcm akak merujuk kpd manusia bermula huruf R (R**N)
ye ke?

Just call me ANNE said...

hehehe.., tu kisah zaman silam..

sekarang dah insaf..

eh, siapa R**N tu?

bagila klue..

tak ingat la..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Just call me ANNE said...

ehh.., akak tak maksudkan dialah..

memanglah nampak dia pun semacam gak, akak pun tak tau bila nak tegur dia.., tengoklah esok esok..

adalah orang lain.., yang akak tengok sebelum ni wujud pun, tetiba je dah jadi glemer...

akak jeles taw..

ekekekek

Anonymous said...

hahaha... bukan ek?
takpelah...
org dh gitu
waktu tak glamor dulu, dia merendah diri, skrg dh tinggi
tu yg pandang org macam akak (hahaha...) rendah