Tuesday, November 25, 2008

hidup tak selalunya tenang, ada masanya bergelombang juga, walaupun hanya gelombang kecil..

haih.., panjangnya tajuk.

aku rasa tajuk saja dah merangkumi keseluruhan entry **gelak**

aku pernah tulis kat blog forum, mengatakan yang aku macam tak ada masalah nak difikirkan kebelakangan ni, tapi hari ni, aku nak perbetulkan sikit. Mungkin waktu tu memang tak ada masalah sangat, lagipun sebagai manusia kerdil yang tak tahu akan masa depan bagaimana, walaupun masa depan tu hanya beberapa hari selepas aku taip entry tu, membuatkan aku yakin yang life aku akan baik baik saja.

tapi hari ni..., gelombang kecil melanda. kecil aje.., tak perlu nak sakitkan kepala fikir. tapi cukuplah untuk membuat aku sedar.., kalau rasa macam tak ada masalah pun, tak usahlah fikirkan ianya akan berkekalan.

dugaan datang bila bila masa saja, kan? ya.., aku insaf..

lain kali jangan pandai pandai bergayut di telefon. jangan online internet 8 jam sehari kat ofis. kalau boss ada, tak ada kerja pun buat macam ada kerja.

lumrah bekerja dengan orang, macam nilah. aku dibayar gaji untuk buat kerja, bukan melayari internet dan bergayut di telefon.

sigh.., bilalah aku akan dapat kemerdekaan? penat dah ni..

No comments: