Saturday, November 1, 2008

true love and happily ever after, adakah sekadar mitos?

aku sedang cuba meletakkan diri aku dalam situasi Abby Abadi sekarang ni. Ya, Abby Abadi pelakon drama tempatan yang popular tu, yang sedang melalui kemelut rumahtangga bersegi segi tu, yang sedang hangat diperkatakan tu..

note: aku bukan peminat fanatik dunia seni tempatan, aku lebih suka memerhati, dan kadang mengutuk, dan cuba memahami, walaupun dunia artis ni penuh dengan kepalsuan.

my sympathy goes to Abby. Dan, as an outsider.., yang tak tahu apa apa, hanya sekadar memandang penuh belas, dan hanya mendapat maklumat melalui akhbar yang kebenarannya diragui, aku hanya mampu berkata, bersabarlah menempuh dugaan ini.

Aku meletakkan diri aku sebagai perempuan, yang bersuamikan lelaki seperti Norman Hakim yang pandai berdolak dalik, dan sedang berdepan pula dengan gadis cilik yang sangat licik dalam schemenya untuk meruntuhkan rumahtangga orang ini. **mungkin pelakon yang bernama memey ini ada alasan tersendiri mengapa dia berteman rapat dengan suami orang, dan apa pun alasan dia, aku tetap merasakan, apa rasionalnya berteman rapat dengan suami orang?**

inilah puncanya yang membuatkan sebahagian dari perempuan sekarang seakan takut @ fobia @ was was untuk mendirikan rumahtangga. takut jika terkena dengan lelaki yang salah, atau takut jika bahagia hanya ketika awal perkahwinan tapi bila dipertengahan jalan, bosan mula meracuni jiwa dan fikiran. takut jika bila segalanya sudah hampir sempurna, datang insan ketiga yang tak diundang merosakkan kebahagiaan yang dibina.

dan segala 1001 kemungkinan sekali. sigh.. bunyi macam susah aje menjadi perempuan ni..

yang macam best dan having all the fun in the world is LELAKI.., be it a single or married guy, they tend to have their cake and eat it too, as the old saying goes..

it's the same with Norman Hakim case, he wanted the cake and eat it too, meaning he want Abby to stay as his legal wife but at the same time he also wish to keep Memey as his pastime.. **i hope this is just my tuduhan tak berasas saja..**

Menjadi perempuan pada penghujung zaman ini, memang kita perlu memasang perisai yang kukuh serta semangat juang yang kental, supaya bila kita berdepan dengan dugaan dan cabaran sebegini **rumahtangga kacau bilau, diceraikan, suami bermain kayu tiga**, kita dapat melaluinya tanpa perlu mengharapkan belas simpati dari orang lain.

haih.., gila feminist aku ni.. ekekekek..

aku memang benci bila melihat wanita diperolokkan dan lelaki lepas begitu saja. dunia ini bukan taman permainan lelaki, dan bukan juga medan perempuan menabur racun dalam kehidupan orang lain.

do you believe in TRUE LOVE? aku yakin cinta sejati memang wujud, cuma aku belum berjumpa dengan buktinya dalam zaman yang semakin menuju hari akhirnya ini.., bagi aku, takkan "happily ever after" hanya dongengan semata? takkan hanya cinderella, snow white, dan kesemua watak dalam fairy tales aje menemui "happily ever after?"

orang kebanyakan seperti aku ni, tak layakkah untuk merasa "happily ever after?"

atau aku harus masuk dalam dunia fairy tales, baru aku akan merasai semua itu? haiihhhh...

No comments: