Monday, February 2, 2009

Britannia High.


Sekarang aku sangat menggemari siri Britannia High yang disiarkan di TV2 setiap hari Sabtu, pukul 9 malam.

Kalau Disney berbangga dengan High School Musicalnya, Britain pula boleh berbangga dengan jawapan kepada HSM ni. Walaupun aku tak dapat nak mengikuti siri ni setiap minggu sebab macam biasa, idiot box kat rumah aku tu bukan sesuka hati aku saja boleh klik channel mana mana yang aku suka. Kebetulan beberapa siri yang lepas aku dapat tengok sebab abang sekeluarga keluar bershopping.

Memang best cerita ni, sebab ada lagu lagu yang menarik, macam style video clip. Ianya kisah mengenai sekumpulan budak kolej sekolah seni persembahan yang datang dari pelbagai latar belakang. Episod minggu lepas tentang Jez yang sembunyikan status dia sebagai anak jutawan sebab bapak dia tak suka si Jez ni jadi orang seni, bapak Jez nak dia jadi businessman dan uruskan business keluarga bersama.

Ada macam macam karakter dalam cerita ni. Ada sorang perempuan tu, yang berambut hitam tu,(Claudine) dia ni minat dengan lelaki yang berambut kerinting tu, (Danny) tapi si lelaki tu dah ada awek, si Lauren. Tapi yang si Claudine ni memang jenis muka tak malu, nak jugak dia cuba rampas Danny dari Lauren. Macam macam dia buat untuk tarik perhatian Danny.

One thing about this series is the ACCENT. Aku memang suka dengar orang British bercakap. Walaupun tak berapa nak faham sangat tapi aku suka. Terpesona rasanya mendengar loghat mereka yang pekat tu.

Mungkin aku boleh download cerita ni kat internet. Memang suka sangat ni.

No comments: