Wednesday, February 11, 2009

Zombie kampung pisang.

Lately, aku macam tak ada mood dan kekeringan idea nak menaip blog. Bahkan, ada draft yang tak siap siap lagi sejak seminggu lepas. Konon nak buat entry special Valentine's Day, tapi kalau tak siap, mungkin draft tersebut akan aku delete saja.

Konon nak go down memory lane, nak share kisah pertama kali aku bertemu dengan abang, tapi entah.., rasa macam tak sepenuh hati nak siapkan entry tu. Kepala ni rasa kosong aje, dan perasaan pun macam sebu. Entah.., rasa macam tak ada life, no feeling.., hello? aku zombie ke?

Malam semalam, aku berselisih faham lagi dengan abang tentang perkara yang remeh tapi asyik berulang ulang, sampai aku pun naik menyampah nak layan. Mungkin disebabkan rasa menyampah tu jugaklah yang membuatkan aku rasa macam tak bersemangat hari ni. Rasa macam hilang semangat bila apa yang terbuku dalam hati, tak mampu diluahkan, dan kalau diluahkan pun, belum tentu pihak yang sebelah sana akan faham apa yang kita maksudkan. Sigh..

+ + + + + +

Semalam aku berpeluang menonton siri Ugly Betty. Sebenarnya memang banyak siri TV yang menjadi kegemaran aku tapi aku tak berpeluang nak tengok, hanya kerana disebabkan **haih.., baca ajelah entry lama, malas aku nak taip berulang kali, penat jari aku ni tau.., penat!!**

Masa aku kat kampung pun, aku dapat tengok drama Jepun yang abang minat sangat tu, "Operation Love". Aku ingatkan kisah sambungan, rupanya hanya siaran istimewa sempena hari Valentine. Drama tu hanya disiarkan untuk 2 episod je, minggu lepas dan hari Ahad akan datang ni.

Kadang kadang, bila dapat menonton TV ni, rasa macam lapang rasa dada. Aku jarang sangat dapat tengok TV, kalau tengok pun, tak habis habis dengan cerita kartun dan drama Indon, tolonglah, it's not my cup of coffee. Selalu kalau kakak start tengok drama Indon, aku terpaksa masuk bilik layan radio. Bosan, kan?

Aku memang plan nak beli TV dan pasang Astro dalam bilik. Tapi masih belum dapat dipastikan bila akan menajadi kenyataan. Buat masa sekarang ianya masih sekadar plan dan angan angan saja.

Tapi macamana pun, by hook or by crook, the draft aku kena siapkan dan post jugak. Lantaklah kalau dah terlepas valentine ke, apa ke.

Lagipun abang baru aje sound sekejap tadi, "tak payahlah kita nak sibuk sibuk sambut valentine, bukan perayaan kita".

Hmmm.., yelah.., oke, tak payah sambut. **muka muncung sedepa**

2 comments:

Anonymous said...

hi anne,
gula here.
dont worry there'll be a lot o time to cherish ur love :)

Just call me ANNE said...

gula-gula.., selamat datang ke blog saya ni.
lepas ni nak direct link ke blog gula la..