Friday, February 20, 2009

He's just not that into you..

Pernah baca buku ni? Aku pernah, tapi baca secara percuma kat Borders. Tak sempat nak habiskan satu buku. Baca mana yang best best aje. Sekarang buku ni dah pun diadaptasikan ke filem, lakonan ramai wajah popular Hollywood. Antaranya Jennifer Aniston, Drew Barrymore, Scarlett Johansson, dan ramai lagilah.

Tapi aku bukan nak cerita pasal filem ataupun buku tersebut. Aku nak sambung entry semalam, yang ada kena mengena dengan tajuk yang aku guna ni.

Maafkan aku kalau cerita aku ni sedikit berbelit sana dan sini. Semuanya ada kaitan sebenarnya, cuma ianya memang macam puzzle, kena cantumkan kat bahagian sana sini, baru dapat jawapannya. Lagipun, kisah ni ada beberapa fasa.

At one point of our relationship **me and abang**, aku terpaksa menebalkan muka, sentiasa bertanya tanya pada abang sama ada dia menyayangi aku atau tidak. Jawapan yang aku dapat "saya sayang awak, tapi sebagai sahabat baik saja".

Yup, kami pun pernah melalui fasa "saya-awak" sebelum beralih ke "abang-sayang".

Masa fasa "saya sayang awak, tapi sebagai kawan baik saja" tu, abang memang agak jual mahal. Dia perlukan aku, tapi dia tak ada perasaan terhadap aku. Hubungan kami seperti berada diawangan, seorang mengharap, yang seorang lagi macam was was dan tak yakin. Tapi abang ada sebab yang munasabah sebenarnya, kenapa dia was was dan tak yakin.

Abang baru saja di kecewakan bila awek pertama abang, berkahwin dengan orang lain.

+ + + + + +

Aku kena stop dulu lah. Sakit kepala. Lama sangat tengok skrin komputer.

No comments: