Wednesday, February 4, 2009

Kantoi.

Dengan adik aku sendiri. Nasib adik perempuan, kalau adik lelaki harus aku digelakkan terbahak bahak. Tapi aku tak ada adik lelaki pun sebenarnya.

Eh, kejap. Ni kantoi apa ni? Takkan kantoi buat benda tak senonoh? Tak adalah, kantoi aku salah hantar sms. Konon nak mengadu kat abang, tapi pegi open sms adik dan reply ke nombor dia.

Selamba aje aku tak check betul betul nombor siapa yang aku send tu. Aku tak tahulah apa perasaan adik bila baca sms yang penuh dengan kemanjaan melampau disertakan dengan sedikit umpatan tentang apa yang berlaku hari ni.

Owh ya, hari ni ada sedikit kekalutan keluarga. Alhamdulillah semuanya dah settle. Tapi disebabkan aku yang dipertanggungjawabkan untuk settle the problem, itu yang aku jadi agak kalut. Aku memang cepat kalut kalau ada masalah menimpa. Mulalah gelabah semacam sampai semuanya upside down.

Aku tak tahu apa yang bermain dalam fikiran adik bila dia baca sms tu. Mungkin dia akan fikir, "owh, selama ni akak banyak burukkan keluarga kat bf dia kot?" Wallahualam.

Aku tak burukkan keluarga, aku sekadar meluahkan rasa pada abang. Yelah, dah family buat aku macam bola main passing sana sini, mana aku tak terasa hati? Jadi salah ke kalau aku luahkan pada seseorang yang memang rapat dengan aku?

Oke, done that part. Tak mahu fikir dah. Yang aku fikir, malunya sebab terkantoi aku berabg-syg dengan abang. Dengan ahli keluarga sendiri pulak tu. So next time, better to check the number properly before i press the send button.

1 comment:

The Hopeless Homemaker said...

Hehehe. Hampir terkantoi jugak.

Nak hantar msg kat kawan tapi tertekan no Teman Tapi Mesra (ceh). Nasib baik tersedar.

Dahlah msg tu pasal dia.

Btw, Anne, anda telah ditag.