Thursday, February 19, 2009

Law of attraction.

Aku tertarik dengan konsep ni. Aku ambil masa yang agak lama untuk faham, tapi bila aku dah faham, aku terfikirkan sesuatu. Hubungan aku dengan abang.

Mungkin konsep law of attraction ni sedikit sebanyak berkait rapat dengan hubungan kami, daripada menjadi kenalan biasa, kemudian lost contact untuk beberapa ketika, sebelum akhirnya abang kembali mencari aku dan kami terus berkawan sehingga sekarang.

Oke, biar aku ceritakan sedikit latar belakang hubungan aku dengan abang. Kami bermula sebagai kawan biasa, yang berkenalan pun secara tak sengaja juga. Ianya bermula daripada satu panggilan telefon, yang bukan untuk aku sebenarnya, tapi untuk orang lain, tapi secara kebetulan, aku yang menjawab panggilan tersebut.

Eh..,bukan.., bukan panggilan telefon, panggilan telefon berlaku selepas kami bertentang mata antara satu sama lain. Ianya bermula pada suatu hari di mana abang datang ke pejabat aku untuk menghadiri training. Pertama kali aku nampak abang, aku memang dah berkenan dan jatuh suka. Aku bertanya tanya pada semua orang, "siapa mamat yang datang naik motor hijau tu?"

Mungkin disebabkan getaran pertanyaan demi pertanyaan aku tu, abang dapat merasainya. Mungkin abang perasan melalui pandangan curi matanya, dia nampak aku pandang dia, dan dia rasa agaknya yang aku suka kat dia. Yup.., mungkin ini yang orang kata aura, vibes.., getaran ..

Kami bermain permainan curi pandang, aku pandang kau, kau pandang aku, tapi sorok sorok. Kelakar pulak bila difikirkan.

Panjang lagi sebenarnya kisah tu, tapi tak apa, nanti ada masa aku sambung. Sekarang jom imbas kembali ke tahun 2003. Sebelum tahun 2003 tu, kami dah terputus hubungan dalam setahun lebih. Terputus hubungan tapi nama abang, dan ingatan terhadap dia tak pernah putus. Mungkin disebabkan aku tak putus putus mengingati abang, yang mana bukan aku taknak lupakan dia, tapi aku tak tahu kenapa, dalam ramai ramai lelaki yang aku kenal, abang yang paling susah nak aku lupakan.

Abang kembali menghubungi aku. Malam tu.., aku ingat benar. Aku sangkakan ianya hanya call yang biasa, yang selalu kami lalui sebelum tu. Hanya call.., tiada yang lebih. Tapi malam tu, ianya berbeza. Abang call aku dua kali malam tu. Dan call yang kedua tu, kami berbual panjang, sampai ke awal pagi. Selepas habis berbual.., aku memang tak boleh nak lelapkan mata. Kalau nak tahu, sejak dari call tu, sehinggalah ke 2-3 hari berikutnya, aku menangis tak henti-henti.

Begitu juga dengan call dari abang. Tak berhenti sampailah ke hari ini.

Faham maksud aku tak? Tak faham? Entah. Aku pun tak faham. **sengih**

Ianya seperti, bila kau sentiasa berfikir, sama seperti berdoa, tak putus putus.., tentang sesuatu perkara yang paling kau ingini.., macam aku.., memang aku akui.., aku terlalu mengingini abang untuk menjadi kawan aku sekurangnya.., tapi selebihnya, waktu itu, aku memang nak sangat abang jadi kekasih aku. Tapi ianya tak menjadi kenyataan.

Tak menjadi kenyataan sebab abang ada ramai peminat. Aku terpaksa bawa diri. Tapi pelik tak? Kenapa dalam ramai ramai peminat abang, abang hanya mencari aku? Dan kekal dengan aku sehingga sekarang? Pelik? Tak peliklah. Aku tahu jawapannya.

Ianya masih lagi berada dalam lingkungan Law Of Attraction. Ah.., susahlah nak explain. Tapi aku faham dah sekarang. Selain mungkin ianya adalah jodoh, mungkin juga disebabkan aura positif yang aku alirkan kepada abang.

Kau fikir positif tentang seseorang ataupun sesuatu perkara, maka aura positif jugalah yang akan kau attract. Get what i mean? Haih.., serius betul la topik aku hari ni. **sengih**

Aku positif dengan hubungan ini, walaupun orang luar nampak negative saja. Haa.., faham dah sekarang? Kenapa kawan kawan aku menjauhkan diri dari aku? Sebab mereka hanya nampak aura negative abang, dan tak dapat nak cuba attract the positive sign from his character, pasal tu kawan kawan aku tak dapat nak accept abang dalam life aku.

Haih.., letih la.., nanti la sambung.

Selain tu, ada juga perkara lain dalam hidup aku, berkaitan kerja dan family, serta kawan kawan, yang boleh aku kaitkan dengan Law of Attraction ni. Ianya bukan untuk hubungan cinta saja.

+ + + + + +

ini hanyalah falsafah moden. Kalau ikut hukum agama.., setiap apa yang terjadi adalah takdir Allah. Wallahualam. Betulkan aku kalau aku salah faham tentang konsep ni.

+ + + + + +

Aku baru tahu tentang konsep ni melalui forum. Thanks to Cik Surga @ Kasih Casuarina.
The Secret tu aku tahu akan kewujudannya sejak tahun lepas lagi, tapi tahu ajelah aku ni, benda berat macam ni aku malas nak fikir, malas nak ambil tahu. Tapi bila dikupas melalui view yang berbeza, baru aku rasa tertarik.

No comments: