Thursday, January 15, 2009

masih laris? i dont think so..

sekali lagi, aku punya masa senggang dan berlebihan, aku agak boring, jadi aku taip entry baru.

aku teringat kejadian pagi tadi, masa dalam bas rapidKL. sebelum aku ceritakan lebih lanjut, just nak mention kat sini yang akhirnya, pagi tadi aku berjaya bangun awal, dan jimatkan duit tanpa perlu tergesa gesa tahan teksi, yang mana kemudiannya duit aku akan terbang dalam RM5 hanya untuk bayar tambang saja. haih.., macam lah aku berduit sangat naik teksi setiap hari.

kalau aku naik bas, walaupun terpaksa bangun seawal 5.30am setiap hari, aku dapat jimat banyak dalam sehari. bayangkan tambang bas hanya RM4 sehari untuk pergi dan balik saja, sebab tiket RapidKL kan boleh digunakan sepanjang hari? cuma mungkin the only problem is, masa yang diambil terlalu lama, berbanding kalau ada kenderaan sendiri.

oke, back to the main story. jadi pagi tadi, aku dengan megahnya naik bas pada pukul 6.45 am. Separuh jalan, naiklah lagi beberapa orang penumpang. Kemudian, aku nampak this one guy, quite good looking juga lah, so aku just jeling sekilas, kemudian aku buat tak endah saja.

Biasanya orang lelaki ni, selagi boleh diorang akan duduk kat belakang, tak tahu apa yang best sangat duduk kat belakang tu. Tapi this guy, dia terus duduk kat seat yang berhadapan dengan aku. Tahukan, bas rapidKL macamana? ada seat yang duduk berhadapan sesama sendiri, dan ada juga seat yang biasa mengadap ke depan bas.

bukan lah nak beritahu konon mamat ni nak mengorat aku ke apa, tapi just nak share tabiat orang kalau naik bas macamana. atau lebih tepat lagi, tabiat akulah.. **hehe**

sebenarnya aku agak kurang senang kalau ada lelaki kacak duduk berdepan dengan aku. **sengih**. nak tahu sebab apa? sebab aku tak tahu nak pandang mana. kalau pandang depan, nanti karang nampak macam aku nak pandang dia, kalau pandang tepi, sakit leher la pulak sebab asyik teleng aje, akhirnya aku buat buat tidur.

selamat! walaupun agak kurang manis, yelah kan mana tahu kalau masa aku tidur tu, aku ternganga ke, bukan ke memalukan saja?

aku tak kisah kalau yang duduk mengadap aku tu lelaki Bangla ke, Indon ke, Myanmar ke, sebab aku tahu aku memang tak ambil tahu sangat pasal rupa dorang. Tapi kalau lelaki melayu ataupun cina yang good looking tu, memang serba salah dibuatnya. **ini bukan bermakna aku sukakan cina, oke, cuma kadang kalau lelaki tu hensem, tergugat juga aku**

But, wait! Jangan ingat aku Racist pulak. Okelah, baik aku rangkumkan semua lelaki yang kacak, tak kira apa pun bangsa mereka, oke gitu?

Moral of the story is, orang perempuan akan rasa serba salah kalau duduk mengadap dengan lelaki dalam bas. Itu saja. Not only me, but i think other girl pun sama juga. Rasa tak selesa, nak nak lagi kalau kena dengan jenis lelaki yang suka pandang orang. Rimas lah.

Dahlah tu, masa aku berjalan kaki ke ofis pagi tadi pun, ada pula suara nakal yang menegur "Assalamualaikum", kemudian dijawab oleh suara yang sama "Waalaikumsalam".

Hello? Motif?

Haih.., tak sangka aku masih laris rupanya. **itupun sebab tak ada perempuan lain yang berdekatan, kalau tak, aku pun dia tak pandang**

Haha.

No comments: