Thursday, January 15, 2009

what is inside a woman's bag?

banyak benda, dan rahsia. nak tahu apa dia? jom selongkar.

nak tahu apa yang ada dalam beg tangan aku yang besar gedabak tu? antara lain adalah sampah sarap. **hehe** memang dari dulu lagi, yang aku dah tak ingat sejak bila, aku memang gemarkan beg yang besar, yang boleh muat banyak benda, kecuali bantal dan tilam. Di kalangan kawan kawan pun, memang beg aku yang paling besar, sampaikan ada suatu ketika, aku bawa beg yang agak kecil sedikit dari kebiasaan, diorang tegur "eh, anne dah pandai bawak beg kecik sekarang?".

aku suka beg yang besar sebab nampak lain dari yang lain. bukan sebab aku terikut trend artis hollywood, tak. diorang yang ikut style aku.. **cheh!**

antara barang barang yang aku sumbatkan dalam beg, **yang baru aje aku check sebelum aku taip entry ni** adalah yang berikut ni:

1- dompet jenama "Milk Teddy" warna biru
2- buku bank (Maybank dan Arab Malaysian)
3- kamus kecil HarpersGem
4- tiket bas lama rapidKL dan Metro
5- buku 99 Nama Allah
6- mini Listerine
7- beg makeup
8-kunci rumah dan kunci office
9- handphone pouch
10- handphone
11-sewing kit yang dibeli kat Guardian **standby, mana tahu ada baju atau seluar terkoyak pulak!**
12- tisu
13- gula clorets

oke, done.

eh, aku ingatkan banyak sangatlah barang tadi, rupanya sikit aje? haih, aku dah kalah dengan Sunitha Janamohan lah macam ni **rujuk akhbar The Star hari ni, dalam sisipan StarTwo, kolum Woman, mukasurat T4**

Nak tahu jumlah keseluruhan yang dia bawak dalam beg besar dia tu? 25 item, oke. 25!!

Dari payung sampai ke organiser besar, semua ada dalam beg Sunitha. Respeklah kat dia. Beg dia tu boleh jadi poket ajaib Doraemon.

tapi, kalau ikutkan, ada juga pada hari hari tertentu, terdapat banyak buku atau majalah dalam beg aku ni. Dulu lagi best, aku simpan 2-3 buah buku nota, termasuk diary dalam beg aku ni. sekarang disebabkan aku dah tak menulis diary lagi, pasal tu beg dah agak ringan sikit.

esok lusa, kalau dah ada baby, agaknya aku perlukan beg yang lagi besar, sebab nak bawak pampers baby lagi, botol susu lagi. haih.., bilalah masa tu nak tiba ya?

abang pun kadang suka menumpang beg aku, tempat dia simpan jaketlah, gel rambutlah, sikatlah. see.., ada gunanya jugak beg besar ni, bukan setakat nak bergaya ala artis hollywood aje.

cuma, aku rasa beg aku yang sekarang ni, yang berwarna silver dan bukan dari jenama mahal, dah agak buruk. aku dah beritahu kat abang yang lepas ni aku nak tukar beg dan mengidam nak beli jenama Guess, tahu apa reaksi abang? Melenting dia.., sebab dia tahu jenama Guess tu mahal, dia kata mungkin diluar kemampuan aku.

alah, apa salahnya, kan? sekali sekala terbang RM500-600? bukan selalu.

Lagipun boleh pakai lama. Bolehlah, abang, eh? bolehlah..

No comments: