Saturday, January 31, 2009

I'm a multi-dater.., NOT!

Hari ni tak ada topik khusus untuk aku sembangkan. Just nak meluahkan something yang terbuku dalam hati, tentang kehidupan semasa yang aku lalui. Nak melepaskan tension pasal kerja, pasal hubungan aku dengan abang, yelah.., tentang life.

Owh, lupa nak update. Semalam aku bershopping sakan di One Utama. Dah lama aku tak bershopping ni. Kebetulan pulak beban hutang aku dah berkurangan sikit pada awal tahun ni, jadi dapatlah aku menukar beg lama yang dah hancur tu kepada beg baru, walaupun tak berjenama tapi at least tukar juga beg. Selain tu, ada jugaklah aku bershopping benda lain yang merupakan keperluan harian.

Boleh lupa diri sekejap bila tengok perkataan "SALE" tergantung di sana sini. Kalau bukan disebabkan aku agak ketat juga perbelanjaan untuk bulan ni, mahu aku habiskan duit gaji dalam satu hari saja. Mana tak rambang mata tengok baju, tengok beg, tengok kasut, aksesori lagi, tengok perhiasan diri yang lainnya. Nasib aku tak masuk ke Guardian ataupun Watson, kalau tidak mahu aku borong barang make up kat situ.

Nasib baik dalam kepala aku ni ada reminder, "jangan tengok lama lama, jangan singgah lama lama, dah tak ada barang kau nak beli tu, keluar aje dari situ". Perempuan kan, kalau dah nama bershopping, boleh ke control nafsu nak itu dan nak ini?

Itupun, bila balik ke rumah, aku buat kira kira semula, wah! banyaknya aku habiskan duit. Lain kali aku nak apply credit card la, supaya aku boleh bershopping non stop. **Dan juga buat hutang aku bertimbun semula!**

One thing about shopping, dia boleh menghilangkan rasa stress. Selesai saja bershopping, dan sampai ke rumah dalam keadaan penat, segala rasa tension dan bengang yang aku alami sebelum pergi bershopping tu, secara otomatik hilang. Adakah ini bermakna nak kena bershopping selalu? **Sengih**

Memang sebelum aku ke One Utama, aku bertengkar dengan abang melalui telefon. Bertengkar disebabkan aku mengadu perihal tension dengan boss. Ianya macam kisah berangkai. Aku tension dengan boss, jadi aku mengadu pada abang, lepas mengadu abang marah aku balik. Makin berganda tension aku. Sudahnya aku meletup macam gunung berapi. Tension dengan boss satu hal, lepas tu tension pulak dengan abang? haih.., payah betullah ada bf ni..

Ada pun susah, tak ada LAAAAGGGIIIII susah!

Sabar ajelah Anne.., kau jugak yang kata hubungan antara lelaki dan perempuan ni TAK SUKAR, kan? Jadi, jangan nak membebel..

Oke.., i just shut my mouth now.

Move on to another topic.., pun masih tentang hubungan lelaki dan perempuan. Tadi aku baca dalam The Star tentang trend masyarakat sekarang, terutamanya the so-called modern woman, yang suka multi-date. These so-called modern woman dah tak main lah dengan one man show.., dorang nak threesome show.

Aku baca artikel tu rasa macam, entah.., perasaan bercampur baur. Tertanya tanya pun ya jugak. Kenapa sampai macam tu sekali perempuan sekarang tak percayakan CINTA SEJATI lagi.

Rasanya aku akan bercerita tentang topik tu kat entry lain lah. Kena gerak sekarang.

No comments: