Friday, January 16, 2009

perempuan cantik cenderung untuk curang..

itu kata para penyelidik sebuah university di US. tapi nampaknya kawan kawan forum tak bersetuju. aku pun tak setuju sebenarnya, tapi saja je nak share dengan dorang.

tak kisahlah sama ada you cantik ke tak, kalau hati dah beralih arah, kecurangan tetap juga berlaku. cuma yang aku nak highlightkan, macamana benda remeh macam ni pun, ada jugak university nak lakukan kajian.

maksud aku, memang semua orang sedia maklum kan, kalau dah namanya perempuan cantik, dah tentulah akan sentiasa menjadi perhatian lelaki. sedangkan yang tak cantik macam aku ni pun, masih ada yang nak memberi salam, apatah lagi yang jauh lagi cantik dari aku. **tapi ni tak bermakna aku kata aku ni cantik**

something yang menarik perhatian aku dalam kajian yang dorang buat tu, perempuan cantik yang diorang maksudkan untuk cenderung menjadi curang ni datang dari kalangan mereka yang bertubuh menarik. Maknanya, perempuan yang lengkap pakejnya. muka dahlah cantik, body pulak sempurna.

bak kata kawan kawan forum, tak semestinya perempuan cantik saja, yang tak cantik pun ada juga yang berlaku curang. ini aku setuju sangat. dan ianya sangat menghairankan aku, kenapa perempuan yang agak kurang cantik pun, terdedah dengan kecenderungan untuk curang? adakah disebabkan jati diri mereka tak kuat? ataupun godaan si lelaki tu terlalu sukar untuk ditepis?

nak tahu para penyelidik tu suruh salahkan siapa? dorang suruh salahkan hormon dalam badan yang dipanggil hormon... **err.., aku dah lupa, nanti aku refer balik paper yang aku baca semalam**

macam macam orang barat ni, kan? suka menyelidik benda yang entah apa apa. macam yang pernah aku baca tak lama dulu, kewujudan cinta sejati pun dorang nak buktikan secara saintifik. tak payah buat kajian pun, aku dah lama percaya yang cinta sejati tu memang wujud.

No comments: