Tuesday, January 6, 2009

template baru, twilight dan azam yang datang selepas tahun baru habis..



nak tukar layout untuk bulan january pulak, tapi tak ada mood, dan tak jumpa lagi template yang menarik. dah jumpa satu hari tu, template Twilight, background hitam, tapi dah cuba banyak kali copy paste, tapi tak menjadi jugak, semangat pun jadi lebur.

tengoklah sehari dua lagi, kalau ada mood. mungkin nak tukar ke dark color pula. template twilight tu oke, cuma ada masalah sikit dengan whatever code yang blogger tak boleh nak trace, kot? entah.., aku tak berapa nak faham pasal tu.

cakap pasal twilight, ini dah kena demam Edward Cullen yang hensem tu la. last week, masa malam new year, sebelum countdown, sempat lagi tengok wayang. nasib baik tercapai juga hajat nak tengok Edward Cullen kat skrin besar. lepas ni nak cari novel dia pulak lah.

owh, bercakap pasal novel, tahun ni nak sambung balik hobi membaca novel. start dengan novel karya judith mcNaught yang bertajuk "whitney, my love". aku nak sewa sebanyak mungkin romantic novel kat kedai india tu. biar sebulan sebuah novel ke, ataupun dua buah, bergantung pada kelapangan masa.

kena brush up balik bahasa inggeris aku ni. dah lama tak menulis dan bercakap dalam bahasa inggeris. bukan tak pandai tapi sebab dah lama tak gunakan, aku jadi lupa pulak. kalau boleh novel twilight tu pun aku nak beli ketiga tiganya sekali. tapi semua bergantung pada keadaan. memang sekarang ni semangat berkobar kobar nak buat itu ini, tapi nanti sekerat jalan, tak ada apa apa pun.

hari tu aku kata aku tak ada azam tahun baru, kan? tiba tiba 2-3 hari ni, muncul pulak keinginan nak berazam. mungkin selepas aku melihat keadaan abang sulung aku tu, itu yang membuatkan aku berazam, selain dari nak menyambung hobi suka membaca, aku juga kena mula perhatikan apa yang aku makan.

aku tak mahu end up terlantar atas katil hospital tanpa sesiapa pun yang peduli. lagipun abang dah tegur, aku berisi sangat. aku bukan nak kurus sangat pun, just sihat dan tak ada penyakit, itu yang penting sebenarnya.

aku kena kurangkan fast food, nescafe ais pun kena kurangkan, lebihkan senaman, dan aku nak mula makan vitamin. **haha.., banyaknya azam.., apa kena dengan aku ni?**

entahlah.., aku cuma takut terlantar kat hospital.., itu aje. lagipun family aku ada sejarah kencing manis, arwah ayah meninggal disebabkan kencing manis, ni abang pulak. jadi aku kena berhati hati.

pencegahan lebih baik dari mengubati, kan? jadi sementara ada peluang ni, jagalah kesihatan diri tu. jangan esok dah disahkan ada diabetes, baru terhegeh-hegeh nak kawal itu ini. hargailah kesihatan anda.**uiceh.., aku nak nasihatkan korang pulak!**

No comments: