Sunday, January 11, 2009

sakit mental dan aku benci RUMAH SAKIT..

confirm, aku bencikan hospital. sangat bencikan hospital.

sebelum tu, terima kasih sya kerana sudi bagi feedback. sekurangnya akak tahu masih ada yang faham situasi akak.**smile**

back to the main topic.., aku sebenarnya berada di seremban sekarang. baru pulang dari hospital. memang hospital bukan tempat yang elok. ia membuat aku sakit. sakit mental dan fizikal. bertambah sakit mental sebab beban masih terpikul dibahu.

aku benci semuanya. situasi yang aku alami sekarang ni. ataupun mungkin semua ni perasaan aku saja. mungkin aku terlalu memikirkannya. mungkin aku patut relax dan hela nafas panjang panjang, dan lepaskan, dan biarkan fikiran aku kosong sekosongnya.

siapa yang tak simpati kalau melihat saudara sendiri berkeadaan sedemikian? tapi dalam simpati aku ni, ada sesuatu yang berat, sesuatu yang aku tak pasti apa bendanya, yang tersimpan dalam hati aku ni. aku tak mahu terlepas cakap dan mendoakan yang buruk buruk, jadi ada baiknya aku diamkan saja dan bercerita tentang hal lain.

oke.., maybe aku patut cerita tentang kenapa aku benci hospital. aku tak tahu kenapa tapi aku memang trauma dengan hospital. pengalaman bermalam kat hospital sebab menjaga arwah ayah dulu sentiasa menghantui aku. aku tak suka dengan suasana muram hospital. bukan suasana seram tapi muram.., MURAM dalam erti kata tak ada life langsung. takkan hanya kerana manusia yang menghuni hospital seolah menghampiri kematian, maka tak ada sedikit pun semangat ataupun kemahuan untuk hidup pada persekitarannya?

sampai saja ke laman hospital, aku terus rasa nak jatuh sakit. udaranya tak segar langsung. dahlah dengan petugas hospital yang tak mesra rakyat langsung! memang sah, aku benci HOSPITAL. tolong jangan suruh aku masuk hospital lagi. hospital adalah tempat terakhir dalam dunia ni aku nak ada didalamnya.

aku pun pernah berada dalam wad selama seminggu, disebabkan demam denggi. tapi waktu tu aku dimasukkan kat hospital university, PJ. suasananya berbeza sebab tak crowded macam hospital seremban tu. tapi apa apa hal pun aku tak mahu, ditegaskan TAK MAHU masuk atau pergi ke hospital lagi. cukuplah tu.

2 comments:

Anonymous said...

suka bau sepital
best...
bau ubat

Just call me ANNE said...

ya.., ya.., silakan masuk hospital lazu.., kan lazu suka sangat..