Friday, August 29, 2008

long weekend and happy Puasa month!

Long weekend ahead, and after that, it's puasa month!

Diam tak diam, dah setahun rupanya Ramadan yang lalu meninggalkan kita semua.., and every year feels like the fasting month makin lama makin cepat datangnya. Baru je terasa macam semalam mendengar lagu raya melalui corong radio, hari ni dah berkumandang semula? Memang pantas benar masa berlalu..

If let say last year aku berpuasa dengan berbuka makanan mamak setiap hari, dan juga menjamah roti arab yang dibeli kat restoran sebelah, this year nampaknya aku akan berbuka puasa dalam bas sajalah, sebab dah nama pun naik bas sampai 3 kali kan.., takkan sempat nak sampai rumah before the berbuka puasa time.

But it's okay, dalam usia yang begini, aku dah tak hairankan juadah berbuka puasa yang melambak tu.., cukup ada makanan untuk di isi masuk kedalam perut, dah lebih dari mencukupi. Paling tidak pun, aku hanya akan mencari tauhu sumbat.., makanan kegemaran sepanjang bulan puasa yang harus dijamah, walaupun hanya sekali.

Aku tak hairankan ayam percik, atau ikan bakar cecah air asam, atau air kathira yang memang lazat tu.., oh.., aku hanya mahukan satu lagi makanan kegemaran.., roti arab... dah lama tak makan roti arab.. **kecur liur**

Jadi, sepanjang 3 hari bercuti ni.., selain menyiapkan diri untuk berpuasa, juga untuk melepaskan rindu dendam pada seseorang.. hehe.., rindu dendam gitu.., apa yang dirindu dan apa yang didendamkan sangat tu.., rindu nak bertekak sebenarnya..**gelak**

No comments: