Thursday, August 21, 2008

when mistakes is done..

Sejak bertukar ke office baru since two weeks ago, aku memang banyak masa lapang. Actually this is a new branch and new office, so basically they dont have anything. They start from scratch, kerja pun belum banyak lagi, except for a few agent asking me to help them advertise in the newspaper.
Boring jugak when you got nothing to do. No music, no song , no radio and you are just sitting there, alone. Duduk mengadap komputer pun tak elok untuk mata, tapi itu saja satu satunya entertainment yang aku ada. Habis blog orang aku baca. Selain blog, aku menggunakan kreativiti untuk membuat design. Arghh.., memang bosan! Aku rasa pekerjaan aku adalah yang paling MEMBOSANKAN dalam dunia ni!

Tapi tak mahu complain lebih lebih, this is my rice bowl, walaupun sekarang ni, my rice bowl bukan kira half empty, but totally emptied.., huhu.. if you know what i mean..

Jadi, bayangkan betapa well.., how to put it, bosan maybe? I have to choose my word precisely kalau tidak akan disalah anggap nanti. When i write BOSAN, itu tidak termasuk bosan dengan dia.., but bosan with so many things in life.., the ups and downs, the liku liku tajam and the selekoh bahaya yang selalu aku temui sepanjang kehidupan aku ni..

I've done so many mistakes.., ya.., aku mengaku. Banyak sangat. Tak terkira dan kalau ikut sesetengah orang, tiada kemaafan for the mistakes i have done.., pergi sajalah engkau, aku tak mahu dah..., asyik menimbulkan masalah saja.., agaknya hidup aku ni memang untuk menimbulkan masalah saja, kot? Sigh.., i dont know.., bukannya aku faham pun apa yang tersurat dan yang tersirat. No.., not to say aku tak faham.., maybe kefahaman tu datang lewat, when things getting worse, baru aku nampak the real picture.., so masa tu everything is too late already..

Maybe i have to carry the burden for the rest of my life. The mistakes will not disappear just like that.., it will takes time.., and dalam pada mengambil masa tu, aku terpaksa telan apa saja yang orang kata tentang aku.., especially from him. Walaupun kata kata dia tu bak belati tajam yang membelah dada, tapi aku kena dengar dan terima saja.., kerana sekarang adalah masa untuk aku mendengar dan berdiam diri saja walaupun luka dalam hati kian bernanah.

Aku pun faham banyak hati yang terluka dengan kesilapan yang aku lakukan.., tapi aku hanya manusia biasa.., kalau aku mampu ubah kesilapan tu, memang aku akan ubah, aku mahu ubah..., tapi tak boleh.., ianya dah terjadi.., dah berlaku.., dan dah berlalu...

Dan sekarang, adalah masa untuk aku menerima pembalasannya....

No comments: