Monday, October 20, 2008

birthday, ekonomi merudum, pasal gua dan dunia ni tak berputar sekitar perempuan saja..

aku teringat perbualan dengan abang a few nights ago. regarding my birthday, tak lama lagi, just 2 months away aje..

seumur hidup aku sebenarnya, to be honest.., aku tak pernah sambut dengan someone special. sebelum ni pun memang tak pernah sambut walau sekali pun, cuma pernah dulu dulu, afi dan noraini pakat pakat belikan aku hadiah, sehelai cadar tilam berwarna biru yang sekarang ni dah koyak rabak pun...

selain daripada tu, owh ya, terlupa, pernah jugalah sekali tu, anak anak buah pun sama berpakat belikan aku sebuah buku jurnal sebab diorang tengok induk diorang ni suka sangat menulis. kalau tak silap masa birthday aku yang ke-30. Ya, 2 kali saja dalam seumur hidup aku ni, orang ingat akan tarikh harijadi aku. not that i'm complaining..

So, memandangkan this year, kami berdua dah officially an item, a couple dan masing masing sudah declare, **after 10 longest year baru nak declare.., sighhh** jadi aku memang mengharapkan something special. But no.., i dont need a diamond, i dont need a roses, bukan juga makan malam kat restoran mahal, all i need is just him, being here with me, and wish me "happy birthday, sayang" plus a long and passionate kiss.. **kat mana mana pun boleh, ekekeke**

i dont mind if he didnt buy me anything. kalau dia hanya mampu untuk belanja aku tengok wayang dan makan KFC pun, itu sudah cukup. Tak tahu kenapa KFC memang sinonim dengan kami, walaupun KFC bukanlah favorite kami berdua. Maybe because all this while, kalau tak kat mamak, KFC lah persinggahan kami.

Ada certain kedai mamak kat KL ni, memang dah cam dengan muka both of us. kalau datang tu mesti berdua, muka yang sama, tak pernah bertukar since 2004. **apa nak buat mamak, kami belum tired of each other yet!**

+ + + + +

Selepas sehari, aku sambung semula menaip entry ini. semalam tak sempat nak habiskan. waktu bekerja dah tamat dan aku harus pulang segera, kalau tidak aku akan tersekat dalam kesesakan akibat hujan.

kebelakangan ni terasa macam ada kekurangan garam dalam perbualan kami, mungkin disebabkan beberapa masalah luaran yang timbul. Ekonomi dunia yang gawat turut terkena juga pada kami. Bila harga minyak merudum, harga bahan mentah yang lain juga turut merudum, dan ianya menyebabkan pendapatan mereka yang bekerja di kampung terjejas. Harga barang keperluan dahlah tak turun turun lagi, walaupun dah diarahkan kerajaan.

memang aku faham abang risaukan tentang masalah luaran tersebut, tapi kadang kadang aku ni macam susah nak faham. Mulut kata faham tapi dalam hati terdetik "kenapa macam tak ada mood aje ni, aku ada buat salah ke?"

Benarlah kata kata, perempuan selalu berfikir yang dunia ni berputar sekeliling mereka saja. Semalam sampai aku beritahu pada abang, "kalau rasa sayang ni membebankan, campak sajalah sayang dalam laut"..

sambil bercakap tu, boleh pulak aku merasa sebak tiba tiba. Lucu betul menjadi seorang perempuan ni, dahlah suka berfikir yang bukan bukan, kemudian sedih tak semena mena, and i'm like "hello, what happen to you?"

Kemudian, ada juga orang kata, lelaki kalau dia bermasalah, samada mereka akan bercerita pada kita ataupun tak akan bercerita langsung dan sebaliknya diorang akan bersembunyi dalam gua yang mereka cipta sendiri. **inilah akibatnya terlalu banyak membaca majalah cosmopolitan dan cleo.., duh!**

dan aku rasa, abang sedang bersembunyi dalam gua dia, pasal tu dia tak nak bercerita lanjut dengan aku apa yang mengganggu fikiran dia. tak apalah, biarkan saja dia dalam gua tu, esok lusa dia dah bosan, sure dia cari aku balik.

yang pasal suruh dia campak aku ke laut tu, sebenarnya aku terasa macam yalah, kalau aku ni beban, why not, just.., well..., bukan campak aku ke laut, tapi.., errr.., tinggalkan aku mungkin?

abang bertanya juga, "kalau apa?" then aku cakap. "err.. tak tahu".., then abang cakap "kalau tak tahu, tak payah cakap apa apa".

err., ok.., tak cakap dah..**macam marah aje?**

No comments: