Friday, October 10, 2008

mangkuk nasi aku hampir separuh penuh, Alhamdulillah dan pasal hopping blog..

Sebenarnya dalam kepala aku ni ada banyak benda aku nak tulis. Aku dah draft entry khusus untuk bercerita tentang anak buah aku yang akan menduduki PMR hari isnin ni, dan aku pun nak sambung bercerita pasal bf aku yang terchenta tu.., about life, about everything.

tapi bila aku mula nak menaip, tiba tiba pulak fikiran tu jadi blank. Terus aku pun tak jadi nak menaip and continue to blog-hopping again. Aku rasa bagus juga curi curi baca blog orang ni. Bukan curi idea, tapi curi baca saja.

Ada yang tulis pasal kisah cinta diorang. pasal life diorang yang upside down. pasal pemikiran diorang yang one of a kind. Banyak topiklah. Ada satire blog, macam blog F.O.A tu. walaupun sebenarnya aku tak berapa nak faham dengan penulisan dia, tapi aku layan sebab banyak gak benda baru yang aku tahu melalui blog dia. Sebagai contoh, lepas baca pasal Rocco Sifredi, aku pun google nama tu. perghh..., dasat.. **hehe.., time tak de kerja dan tak ada orang aje aku buat kerja tak berfaedah ni**

then, ada satu blog ni, penulis dia sound like she's so hating her life and everything around her. She labelled herself as 'social outcast". Ada satu entry dia tu macam melantun balik kena kat aku, sebab boleh kata almost 80 percent the same thing bermain dalam kepala otak aku ni. Mungkin sikap amarah ni memang common kot dikalangan budak budak sekarang? Ada saja benda yang tak kena dengan penerimaan dia sampai dia rasa semua orang bodoh, dia saja yang bijak pandai.** aku tak kata dia, tapi aku kata persamaan attitude tu**

Lagi, this one blog, kisah cinta dia pulak macam bayangan kisah aku dengan bf. Kawan dah lama tapi still tak ada kata putus, then main tarik tali but still budak lelaki tu buat buat tak faham. Bila ada certain kejadian dalam hubungan diorang yang ditulis dalam blog, aku rasa "eh, aku pun pernah alami situasi macam ni"

Rupanya, kitaran hidup manusia ni seakan sama saja. Kalau ada perbezaan pun mungkin dia tu muda lagi, aku dah tua. Kalau aku rasa aku emotional freak, perempuan lain pun sama jugak emo freak. Kalau perempuan lain tu penuh dengan rasa amarah, aku pun sama jugak, lagi best marah aku tu tak pernah padam padam, cuma semenjak dua menjak ni aku dah ok sikit.

cuma, aku belum jumpa lagi blog 30 something women who are still single and looking. Semua blog yang aku mention tu, diorang still young, ada yang baru habis belajar, ada yang still belajar. Memang ada blog perempuang 30 something, tapi rata rata diorang dah berkahwin dan asyik menayang gambar baby, gambar makanan, gambar husband ** menyampah, aku dengki ok, aku mengaku**

Kalau aku jumpa blog macam ni, biasanya aku just tengok gambar dan baca sebaris dua, lepas tu aku akan kata "boring, cari blog lain la pulak" dan lepas tu tak akan datang datang balik kat blog tu.., hehe..

+ + + + + +

Aku berhenti menaip sekejap tadi. Blog-hopping again. terus hilang idea. hujan lebat kat luar sana. macamana aku nak balik ni? Owh, lupa boss ada bagi aku pinjam payung semalam.

talking about kerja, Alhamdulillah, murah rezeki aku. Terima Kasih Tuhan. Terima Kasih banyak banyak kerana dalam pada aku marah marah dan tak pernah bersyukur, ini yang Kau limpahkan pada aku? A leasson learnt.., aku yang sangat jahil.

Sebak dada bila tadi berfikir sendiri, dosa yang aku buat, rahmat yang aku dapat. Aku memang hambaNya yang tak tahu bersyukur. Jadi lepas ni.., jangan buat kejahatan lagi, lakukan kebaikan saja dan jangan terpedaya dengan helah Iblis. dia hanya mahu menyesatkan aku.

Insya-Allah, bermula bulan depan, my rice bowl akan bertambah sedikit nasi. inilah rahmat-Nya. Aminn.., Terima Kasih Tuhan.

No comments: