Saturday, October 18, 2008

kami nak tengok watchmen

ofis aku sunyi. yang kedengaran hanya bunyi aircond dan bunyi keyboard yang diketuk oleh jari gempal aku ni.

aku boring. tak ada muzik, dan pc juga tak ada speaker. kalau tak boleh layan radio internet, tak pun youtube, tak pun apa apa sajalah.

sabtu pun kena kerja. rasa macam tak ada hasil kalau bekerja setengah hari ni macam ni. masa aku habis depan komputer, dan galak baca blog orang, sampai kesat mata dek kerana terlalu lama memandang screen pc.

pukul satu, balik terus ke rumah. kadang aku rasa best jugak kerja macam ni. goyang kaki, boss tak masuk, ada internet pulak tu.., perghh.., gaji buta tiap tiap bulan.

teringin nak download movie. tapi aku agak ketinggalan dalam benda benda macam ni. macamana nak download movie ekk? dah google torrent, tapi tak faham sepatah haram pun, i mean tak faham the procedures.., yelah kan, sementara kerja tak banyak ni, buatlah apa apa yang patut dulu, macam download movie ke, baca blog ke, google apa apa yang menarik ke, oh ya, polyvore aku dah hampir berkubur. dah kurang berminat. aku memang macam ni, hangat hangat chicken shit.. ekekeke..

+ + + + +

semalam beritahu abang yang aku nak pergi tengok "KAMI" seorang diri. Hampa, tak mendapat kelulusan. Dia kata filem budak budak, buat apa tengok. Filem budak lepasan SPM bolehlah tengok, yang berusia macam aku ni dah tak layak dah..

kecewa jugak, tapi apa nak buat. aku kan nak jadi bakal isteri yang taat, jadi kena ikut cakap abang. **kot ya bakal isteri, kalau bukan, macamana? alah, kan aku dah bersedia? redha sajalah**

Kenapa aku excited nak tengok KAMI? yelah, galak sangat aku baca orang hebohkan kata KAMI tu best, bagus, berkualiti, tak macam filem melayu lain, hebat sangat, jadi aku pun nak jugak jadi part of the hype. Lagipun aku berkenan jugak dengan Liyana Jasmay tu, muka dia comel, ala ala Demi Lovato pulak aku tengok.

It's okaylah, tak tengok pun tak apa, maybe one fine day filem tu akan masuk tv, jadi bersabar sajalah.

owh ya, tahun depan ada filem menarik akan keluar. Watchmen. semalam aku baca mengenainya dalam The Star. Hasil arahan pengarah filem 300. yang ada ayat "this is Sparta" dan jugak"malam ni kita makan kat neraka" **or something like that la**

aku suka filem 300. jadi maknanya aku kena tengok jugak watchmen. dah tentu banyak unsur dark macam 300 jugak. aku tak kisah pun watchmen tu cerita apa, asalkan visualnya sangat menarik hati macam visual 300, jadi aku on saja.

menurut the star, katanya watchmen tu adaptasi novel grafik alan moore dan entah sapa entah seorang lagi tu. aku familiar jugaklah dengan nama alan moore tapi tak pernah pun baca any of his novel. 300 pun adaptasi novel grafik Alan Moore jugak, jadi from there aku familiar with his name.

tapi aku tulis ni tak bermakna aku akan dapat tengok cerita ni. semuanya bergantung pada keadaan, kalau aku dapat keizinan dan kalau time tu, abang ada kat KL, boleh la tengok sama sama.

kalau tak, maknanya sama lah macam the dark night dan 21 sebelum ni. hajat besar nak tengok tapi terlepas.. kesian..

mamma mia pun terlepas.., sigh.. **kan best kalau pergi je sendiri, tak payah mintak izin ke apa ke, tapi apa nak buat, dah namanya soon to be wife dalam mimpi 10 tahun lagi** haiiii...


No comments: