Tuesday, October 28, 2008

mungkin yang aku perlukan hanyalah gurau senda?

Pernah tak dalam perhubungan kalian, ada masanya seolah semua cerita telah habis diberitahu?
Bila tiba tiba perbualan menjadi terlalu rutin dengan pertanyaan "dah makan?", "dah mandi?", tadi bangun pukul berapa?" and so on stupid question yang budak tadika pun boleh jawab.

Conversation menjadi boring dan tak menerbitkan rasa teruja langsung dalam jiwa.

Kalau sebelum ni, melihat nombor dia terbersit di skrin handphone pun dah cukup untuk membuatkan kita excited, tapi bila datang masa masa terkebawah **read: DOWN, very DOWN!** rasanya mahu saja delete nombor tu. Rasanya mahu saja berteriak "eh, tak payahlah call, aku tengah down ni.., tak ada mood nak cakap"

Tiada lagi senyum tersipu sipu kala melihat nama dia di skrin, kononnya "abang", atau "yayang", atau "B", atau apa apa sajalah nama yang entah apa apa, kononnya sweet dan manja, atau romantik..., **haih..**

atau kadang kadang, bila handphone berdering tengah tengah malam buta, dengan mata yang mengantuk, capai hp, dalam hati nak saja berkata "what?", tapi tak sampai hati, jadi paksakan juga diri untuk bangun dan layan.., **haihhh.. lagi**

Kenapa kadang kadang susah untuk maintain sesuatu perhubungan tu daripada menjadi dull, stagnant ataupun mendatar.., tiada kejutan, tiada rasa ghairah, **bukan dari segi seksual, oke**, i mean.., for the first few months memang la rasa macam berbunga bunga, rasa macam dalam mimpi, rasa macam "kamulah yang bawa ku terbang, ke bla bla bla" **rujukan: Lagu Bawaku Terbang - Fabulous Cat"**

Ini baru berhubungan setakat boyfriend-girlfriend, belum lagi suami-isteri. Macamana agaknya mereka melalui fasa sebegini? Bosan, boring, mendatar.., oh tapi husband and wife ada cara lain.., kerana bagi mereka cara tu memang halal, tapi kalau bf-gf ni? macamana? **sighh**

No.., bukanlah aku dah boring dengan abang, aku masih "gila bayang" kat dia oke.., cuma kadang tu, aku tak dapat lari dari rasa kebosanan.., aku mengharapkan sesuatu.., to excite me.., lagi sekali i have to say "NO, it's not sexual".., banyak lagi perkara lain yang boleh buat aku excited..

macam, bawak aku pergi Penang ke, atau bawak aku pusing Taman Tasik Taiping ke, atau bawak aku tengok wayang ke, atau just sit there, together.., talking about nothing.., and laughing, and .., entah..., apa saja asalkan aku tak bosan..

**sighh** susahnya menjadi perempuan., banyak kerenah, dan banyak mahunya..

oh, lupa.., pagi tadi abang buat aku gelak besar.., dan tak aku nafikan.., ya.., aku terhibur.., benar benar terhibur.., mungkin itu yang aku mahukan?

No comments: