Friday, October 24, 2008

chipsmore and crush.., ada kaitan ke?

I


kesian abang pagi pagi buta lagi dah kena marah dengan aku. Bukan salah dia pun sebenarnya, tapi salah public transport yang makin lama makin macam hampas, kejap ada, kejap tak ada. macam biskut chipsmore..

dah dua-tiga hari aku asyik terlewat sampai ofis, disebabkan oleh bas yang tak muncul muncul langsung. Kalau aku yang terlewat bangun, maybe aku boleh marah diri sendiri, tapi ni aku dah on time, kalau bukan 5.36 am, mesti 5.37 am, lewat seminit aje pun. dahlah bas U88 pun selalu lewat, bas U43 pun sama?

bila aku tengah tension tu, ada pulak beberapa makhluk yang jenis tak menggunakan akal, main potong queue dengan muka selamba dayak dia. dayak pun tak selamba macam dia..

orang lain kat belakang tu sikit punya lama berdiri, yang dia baru sampai terus potong line? orang lain mungkin tak hangin tapi aku berangin satu badan. Ada budi bahasa ke tak? kau dah lambat, jadi pergi la beratur kat belakang. kau tau tak, seat yang kau dapat kat dalam bas tu supposed orang lain yang duduk tau!


II

i had a crush. with someone else husband. ekekek.., jangan risau.., it's just a crush. tak ada makna pun.

lagipun aku tak akan berpeluang bertentang secara 4 mata dengan dia tu, sebab he's a celebrity husband, tahu? ekekekek.., celebrity crush rupanya..

but no, it's not Datuk K, oke? hello? ingat my taste kat orang tua yang bermisai lebat ke? puhleeeezee..., so not my cuppa tea, oke.. ** in my case, not my cuppa coffee.., remember i'm a coffee addict?**

this celeb's husband is still young, and good looking too, that;s why la aku rasa macam berminat sikit kat husband dia ni. Masa first time diorang declared engagement pun aku dah rasa macam this guy is really something.., tak tahu apa yang buat aku minat dengan dia.

maybe his looks, maybe his charisma, or maybe the way he wear the spec.. hehe..**dah dapat clue ke siapa?**

Masa diorang bertunang dulu pun, dia tak pakai baju melayu, he wear smart casual, terserlah charisma dia as one of the corporate figure..

selain dari dia ni, dulu pun aku pernah develop temporary crush dengan husband Amy Mastura. First time gambar Alvin Tham Suffian keluar kat majalah, dalam hati aku dah terdetik "eh, hensemnya husband Amy". Seingat aku masa tu dia still wear a beard, nipis je, and then dengan rambut panjang yang di ikat ke belakang.

Siap aku tulis dalam diary lagi about my crush for him.., **masa tu belum pandai berblog lagi, tapi tahun 1998 blog dah wujud ke?**

I think i have a thing with long haired guy. This celeb's husband pun sama jugak, rambut panjang paras bahu, tapi still nampak kemas. Abang pun berambut panjang juga, cuma rambut abang terlalu kemas, sebab dia menggunakan gel rambut. Aku suka long and free hair.., nampak cool and err.., apa ya.., entah.., semacam ada aura menarik kat lelaki macam tu..

But, dont worry, aku tak pernah bercita cita nak jadi "home wrecker", apatah lagi perampas, tak layak pun.., skill menggoda tu tak ada. Lagipun, bila masanya aku nak bertentang mata dengan this young corporate figure yang happens to wed one of our celebrity? Lainlah kalau aku sengaja cari dia, dan try my best to goda dia.., ekekekek.., but that one is out of question.., tak mungkin akan berlaku.., sebab his wife is 100 times more beautiful than me..,

lagipun, inikan sekadar crush saja, why so serious one? furthermore, i'm happy with the one i have now. **wink wink**

No comments: