Wednesday, October 8, 2008

kisah chenta

aku rindukan bf aku. dia tak dapat datang minggu ni. terpaksa postponed ke minggu depan. aku rasa macam, kenapa nak postpone? datang sajalah.

Tapi tak apalah. Minggu ni atau minggu depan sama saja. Asalkan aku dapat jumpa dia, dan pandang wajah dia lama lama, sambil terasa ada perasaan halus mengalir dalam hati.., dan kalau dia pandang balik ke arah aku, aku mesti larikan pandangan. Hehe.., dah berkawan sikit punya lama pun masih ada perasaan malu.

Tapi aku rasa disebabkan rasa malu tulah yang membuatkan aku.., well.. , apa ya? entah.., aku tak pandai berbunga bahasa ni...

Disebabkan aku rindu kat dia, so aku nak cerita sikit, sikit je, tak banyak.., tentang dia..**dari hari tu lagi nak tulis pasal dia, tapi asyik tertangguh je**

dari mana aku nak mula ya? hmm.., kalau aku tulis dia hensem, ada yang percaya tak? Hehe, aku pernah beritahu dia yang wajah dia ada iras penyanyi Razis Ismail **penyanyi angkatan 80-an, yang pernah berlakon dalam filem Mawar Merah dengan Raja Ema dulu**

Tapi dia tak suka disamakan dengan sesiapa. Ok.., jadi dia tak ada iras siapa siapa. He's a person on his own.

Tapi aku rasa klise sangat kalau aku cerita pasal dia hensem. Tak pentingpun sebenarnya rupa paras ni.

Ada banyak perkara lain yang boleh aku ceritakan pasal dia. Kebaikan dan juga keburukan dia. Tapi bab keburukan tu tak payah ceritalah, tak baik bercerita tentang keburukan orang. Akupun ada keburukan juga.

Dan kalau aku tulis yang bf aku seorang yang baik pun akan kedengaran agak klise. Walaupun dia sememangnya seorang yang baik. Dulu memang dia suka marah marah aku menggunakan bahasa kesat **tak apa bang, sayang dah lupa dah semua nama gelaran tu**, tapi sekarang dia dah kurang memarahi aku, melainkan kalau aku yang cari pasal dulu.

Kalau dia nak marah pun, which is very seldom nowadays, dia hanya akan menegur dengan suara yang sangat tenang. Cuma kadang aku saja yang suka melawan ketenangan dia dengan api. Tapi dalam pada berapi aku pun, bila disimbah air, padam jugak.

Sejak 3 bulan yang lepas, boleh dikira dengan jari, hari hari yang dia tak call aku. Selebihnya, walaupun dah pukul 2 pagi, dia tetap akan call. Bila dia tak call, aku akan tanya kenapa, dan mula menunjukkan simptom nak merajuk, tapi tak lama, kerana alasan yang diberi agak logik jugak.

Sms yang dia hantar sepanjang 3 bulan ni, kalau boleh kesemuanya aku nak simpan, tapi memandangkan handphone aku sangatlah murah dan kapasiti kecik, ada separuh darinya aku terpaksa delete. Cuma ada beberapa yang aku rasa tersangatlah sayang nak delete, jadi aku simpan baik baik dalam handphone, dan ada separuh tu sebelum aku delete, siap copy dalam buku, hehehe.., sayang betul nak delete.

Dia juga seorang yang sangat mengambil berat, very protective, sampai kadang aku terasa rimas juga. Tapi no complaining, aku suka diperlakukan begini, selepas sekian lama lepas bebas tanpa kawalan sesiapa.

Dan aku rasa, sifat panas baran aku agak berkurangan kebelakangan ni disebabkan dia juga. takut woo bila kena bagi warning. jadi kenalah berubah.., untuk kebaikan juga.

Disebabkan dia juga, tiba tiba aku rasa aku tak mahu dah berpakaian yang menampakkan bentuk tubuh. Bukanlah aku nak kata yang aku ni seksi, tidak.., aku menutup rambut dengan tudung sebenarnya, tapi pakaian aku tu tak sesuai dengan tudung yang menutupi kepala aku.

Jadi sejak sebulan dua ni, aku lebih banyak berbaju kurung. Aku dah tak hairan kalau tak ada sesiapa nak memandang aku, atau kalau aku dah nampak macam makcik makcik. It's okay, akupun bukan muda lagi.

Orang kata, kalau seorang lelaki tu melayan ibu dan keluarga dia dengan baik, bermakna dia memang seorang lelaki yang baik. Sepanjang pemerhatian aku, dia memang melayan mak dia dengan baik. Cerita pasal mak dia, kakak dia, adik dia memang tak pernah lekang. Aku tak kisah pun sebab aku memang suka dengar. Suatu ketika dulu memang pernah ada krisis sekejap, tapi lama kelamaan semua tu bertukar menjadi ok.

Satu saja yang aku risau. Mak dia garang. Takut..

Bila aku rasa down, aku selalu bercerita kat dia, dan dia akan cakap yang elok elok aje nak bagi mood aku ok semula. Senang cerita, bf aku ni memang seorang yang penyayang. Harap harapnya sampai bila bila lah sifat penyayang dia tu ada.

Dia pun seorang kawan yang baik, dan rapat, dan faham perangai aku. lagipun kitorang memang bermula sebagai kawan pun. Masa berkawan dulu pun dah nampak sifat penyayang, ambil berat dan tenang dia tu.

Walaupun aku sedia maklum tentang ramai perempuan perempuan lain yang throw themselves at him, tapi aku percayakan dia. Not 100% tapi at least aku tak akan sampai menuduh dia buat yang bukan bukan dibelakang aku.

Yang aku pasti, dia cuma sayang pada 2 orang perempuan saja sepanjang hidup dia. Salah seorangnya aku, yang seorang lagi tu is someone from his past. ** macam confident je abang sayang kat sayang.. heheh**

Dia beritahu aku yang dia sayangkan aku pada sekitar 3 bulan yang lepas. Selepas dia mendapat tahu akan benda buruk yang dah aku lakukan. It's a bit too late sebenarnya, tapi aku tak kisah. Cuma terkilan jugalah.., kenapa bila dah terlambat baru nak menyedari perasaan sayang dan cinta tu?

Lagi satu, dia pun seorang yang pemurah. Kami sama sama give and take. Susah senang bersama.., chewah!

Aku ada harapan nak settle down dengan dia dan hadapi hari hari tua kami bersama. Kami berbeza umur selang 2 setengah tahun. Aku tua dia muda, tapi yang lebih matang dalam hubungan ni dia, aku keanak-anakan. Mungkin in denial yang aku dah semakin tua.. huhu..

I have to thank him for not leaving me alone after all the bad things i've done. Perempuan yang memang tak sabar, atau lelaki yang too slow?

Aku memang sayang dan cinta pada dia seorang saja. Sampai satu tahap aku rasa kalau bukan dengan dia, aku tak mungkin ada dengan orang lain.

to be continued...

No comments: