Wednesday, October 15, 2008

malas nak letak tajuk..**sedang bengang**

Dalam seminggu tu, kalau sehari aku tak bangun lewat, tak sah. Minggu lepas, ada sekali aku terbangun lewat. minggu ni pun sama. hari ni, pagi tadi, lewat lagi. jadi aku nak lempiaskan kemarahan aku kat sini.

alarm handphone dah berbunyi jam 5.20 pagi. tapi mata aku mengantuk sangat, tertidur semula. siap bermimpi lagi, mimpi apa entah, aku dah lupa.

bila terjaga, tengok jam, wtf.., 6.17 pagi. Hishh.., again????

Yang buat aku bertambah marah ialah bas metro. Dah engkau tahu ada saingan dengan bas rapidkl, yang kau lagi banyak kerenah apahal? Boleh bas tu bila tengok penumpang dia sikit sangat, dan kebetulan bas rapidkl pun jalan sekali dengan dia, berpusing balik ke perhentian terakhir untuk jalan seround lagi?

Hello? aku dah lambat ni, aku tak peduli income kau sikit ke, banyak ke, jalan sajalah. yang kau berpatah balik tu apsal? Ini yang aku menyampah dengan bas metro. tak ada sistem. main ikut suka kepala otak driver dia saja. aku tahulah kau pajak bas tu dari company. aku peduli apa.

mujurlah bas rapidkl tak macam tu. tadi pun aku silap. terkejar kejar masa sampai aku naik aje bas metro tu. kalau kebiasaannya aku lebih selesa dengan rapidkl yang tak banyak kerenah.

sigh.., benci betul aku dengan sistem pengangkutan kat KL ni.

**memang lah salah aku, tapi boleh tak jangan tambah masalah lagi, wahai driver bas?**

No comments: