Friday, September 5, 2008

I need a break...


I need to find myself. Too many things in life makes me confuse. Sometimes i feel like i have lost myself.., i dont know what i want and maybe even worse.., siapa diri aku?

Aku juga kadang kadang terlalu blur.., tak fokus terhadap sesuatu perkara dan kadang kadang, perkara penting aku anggap tak penting. I just simply dont know what is important in life. Aku terlalu banyak menghabiskan masa bersendirian dan membiarkan orang lain mengambil kesempatan di atas kelemahan aku ini.., bila aku memerlukan seseorang untuk share things.., aku tak ada siapa.., sehinggakan aku sendiri tak tahu, adakah semua ini benar?

Aku tak tahu.., sungguh tak tahu adakah aku dah terlalu terbiasa memendam perasaan sendiri, sehingga tak tahu langsung nak meluahkannya, ataupun memang semua ini normal?

I need a friend.., seorang kawan yang boleh aku kongsikan semua yang aku rasa ini. Tapi aku tak ada seorang pun kawan yang boleh aku sandarkan kepala aku ni dibahu mereka, dan meluahkan kesemuanya.., tak ada..

Memang aku punya teman lelaki, tapi ada certain things aku tak dapat share dengan dia.., lelaki lain caranya, manakala perempuan pula lain cara mereka dalam menghadapi permasalahan. Disebabkan kesilapan terbesar yang pernah berlaku pada aku sebelum ini, hubungan kami agak tegang dan penuh dengan tekanan, lebih lebih lagi dipihak aku.

I know it's my fault.., memang tak ada alasan paling konkrit dalam dunia ini yang boleh membenarkan perbuatan aku tu.., dan aku juga cuba memakai kasut dia.., untuk memahami segala pengkhianatan yang aku lakukan.., tapi mungkin pemikiran aku berbeza., aku melihat benda tu dengan pandangan yang berbeza.., aku tutup buku dan move on.., tapi dia tak..., the book still wide open and he keep reading it to my ears every now and then..

It kills me slowly.., mungkin sekarang aku bertahan.., tapi tak tahu sampai bila. Aku cuba untuk berubah.., aku tinggalkan segalanya.., tapi the memory keep coming back not because i'm the one who remember them, but it's him keep telling me this and that and keep asking question.., sigh.., penatnya..

Benar, curang dan khianat adalah antara perbuatan yang mampu merosakkan sesebuah perhubungan.., tetapi kadang kadang, ianya berlaku mungkin tanpa disedari, ataupun mungkin tak disengajakan, there's so many reason behind all that...

dan yang paling aku tak tahan, kenapa kalau dah putus harapan, aku tak kembali pada ALLAH? Aku memang truly, deeply.., dont know how to answer that. I'm just a human.., i'm not an angel.., not even ahli sufi, atau alim ulama, ustazah pun jauh sekali..., sedangkan yang kuat imannya pun boleh tergelincir juga, inikan aku? Subhanallah.., Ya Allah ampunkanlah segala dosa dosa aku sebelum dan selepas ini..., aminnn...

Mungkin aku hanya tersedar selepas musibah turun menimpa diri aku, tapi sebelum tu aku tak beringat tentang musibah.., yang aku ingat hanyalah aku sedang kecewa, aku kesunyian, aku hampa, jadi aku buat apa saja arahan hati dan perasaan aku.., tanpa berfikir panjang..

Tapi sekarang, dengan segala impak negatif yang aku terima, dan segala tekanan yang aku rasa kini, menjadikan aku lebih berfikir selepas ni sebelum melakukan apa apa. Walaupun terasa ingin memberontak, dengan diri sendiri dan juga dia.., tapi aku terpaksa tahan, kerana sampai bila aku mahu memberontak?

Aku bukan seperti perempuan lain.., aku seorang yang blur, lack of focus, need people to tell me what to do next, i only listen to myself, stubborn, temper.., sighh.., banyaknya sifat buruk aku...

A simple act like telling him that i'm already home pun, masa mula mula dulu aku terasa, is it necessary? I'm so used to NOT being taken care of by other people.., be it my family or friends.., so when he's taking care of me now.., aku rasa macam.., how weird.., perasaan tu terlalu asing.., pergi mana mana have to tell him.., dah sampai rumah ke belum pun kena report juga.

Nope.., that's so NOT me before.., aku pergi kemana mana saja tak ada siapa yang bertanya, dah sampai ke belum, pukul berapa sampai.., if you got no transport i'll go and fetch you, you just wait for me there.., TAK ADA.., nobody ever treat me like that. All i do on my own...

Bas lambat kau tunggu la sampai hitam berkarat kulit kau, kau balik malam carilah jalan sendiri how to get back home.., kalau ada yang sudi nak menjemput pun, siaplah dengan rungutan yang berpanjangan dia.., ataupun muka 14 dia tu.. **i'm telling about my brother and sister here**

That is why sedaya upaya aku, selagi berkemampuan.., aku usahakan segalanya sendiri. Balik sendiri, makan sendiri, sakit jaga sendiri, yelah kan, mati pun sendiri jugak nanti..

Aku bertukar ganti kerja juga hasil usaha berdikari sendiri.., susah macamana pun aku usahakan juga demi sebuah survival kehidupan seorang AKU ni.. **nak tulis nama sebenar, tapi dah dilarang, jadi terpaksa put AKU saja..**

Yup.., banyak dah jatuh bangun kehidupan aku lalui.., ada disebabkan sikap aku sendiri, ada juga disebabkan orang lain.., mungkin kerana aku terlalu banyak komplain tentang orang lain, atau mungkin aku tak boleh bergaul dengan orang.., sigh.., banyaknya mungkin..

Maybe i'm a BAD person..., i dont know..

No comments: