Tuesday, September 9, 2008

i'm hurt

Aku agak terganggu sedikit semalam. Terganggu dengan kisah kisah lampau dia. Sebenarnya bukan sengaja pun, ianya memang tindak balas semulajadi seorang perempuan, hati rasa sakit tapi keinginan untuk tahu membuak buak. Sudahnya tidur ajelah dalam keadaan tak puas hati.

Aku agak sedih juga bila mendengar dia memberi penerangan tentang perempuan perempuan yang hadir dalam hidup dia sebelum ni secara terperinci. Terfikir juga, kalau dia menerangkan tentang keadaan fizikal aku, apa perkataan yang akan digunakan agaknya ya?

Hmm, mungkin perkataan yang berikut kot? Agak berisi, sedikit temper, muka bulat tak adalah lawa sangat... sigh..., **hakikatnya memang aku macam tu pun..**

Tapi perempuan lain, tinggi, kulit putih, body cantik.., pakaian sexy.., hati perempuan mana lah yang tak tercalar? Bukankah perkataan perkataan tersebut boleh membuatkan aku merasa low self esteem?

Aku rasa macam, mungkin i'm not up to their standard.., bukanlah aku nak dipuji puja selalu.., memang aku tak cantik jelita pun.., semua yang aku ada dah kurang kesempurnaannya atas faktor usia yang semakin meningkat, tapi yelah kan.., dah namanya pun perempuan.., mulut kata tak apa, dalam hati rasa disiat siat...

Terkadang aku rasa takut juga.., mana tahu di masa akan datang masih ada lagi perempuan yang akan throw themselves at him.., sepertimana sebelum ni.., dan aku rasa dalam banyak banyak yang menghumban diri mereka pada dia tu, hanya aku saja yang segan segan, malu malu dan takut takut, kononnya tak sepadan.

Tapi memangpun aku sedar diri sebelum ni, kalau tidak mana mungkin aku biarkan saja perasaan yang tersimpan dari awal tanpa pengetahuan dia. Aku sekadar mampu melihat dan mendengar tapi tak mampu menggapai. Walaupun itu semua kisah 10 tahun silam, aku tetap juga berasa agak kurang berkeyakinan.., mana tahu mungkin datang seseorang yang lain bawa dia pergi dari aku...

Memang sometimes aku rasa keliru dengan apa yang berlaku.., dengan apa yang dah aku lakukan sebelum ini, tapi bila aku fikirkan dalam dalam, aku tahu sebenarnya memang dia tak pernah pun pergi jauh dari kehidupan aku. Cuba buang pun dia datang balik..., cuba kikiskan pun makin buat aku rasa sengsara aje...,

Last Sunday, sambil aku duduk dalam bilik melayan perasaan, aku bertanya pada diri sendiri. Betul ke aku sayang dia.., dan nak tahu apa jawapannya? Aku sendiri tak tahu kenapa ada dua suara yang menjawab soalan tersebut, entah dan ya...

aku tanya lagi buat kali kedua, masih sama entah dan ya..

kali ketiga aku tanya, jawapannya.., YA...

No comments: